واکنش توییتری مقامات  و مردم آمریکا به کوری چشم شیر

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همانطور که پیش از این اعلام کرده بود، صبح امروز اولین قدم را برای گرفتن انتقام سخت برداشت. اقدامی که با واکنش‌های متفاوتی در توییتر مواجه شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه گذشته (13 دی) دستور ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی را صادر کرد و نظامیان این کشور کاروان خودروهای سردار و هم‌رزمانش را مورد حمله هوایی قرار دادند.

بعد از این جنایت، مردم ایران و کشورهای منطقه با حضور پرشور خود خواستار انتقامی سخت از مسببین این ترور شدند.

سحرگاه روز چهارشنبه (18 دی) درست در همان زمانی که آمریکا این ترور را انجام داد، نیروهای سپاه پاسداران با حمله موشکی به پایگاه «عین الاسد» اولین قدم را برای گرفتن انتقام خون شهدا برداشتند.

ترامپ در اولین واکنش خود نسبت به این انتقام نوشت: «همه چیز خوب است! از ایران موشک‌هایی به دو پایگاه نظامی واقع در عراق شلیک شده است. ارزیابی تلفات و خسارات در جریان است. تا الان همه چیز خوب بوده! ما قدرتمندترین و مجهزترین ارتش کل جهان را داریم! فردا صبح بیانیه‌ای صادر می‌کنم.»

کاربران توییتر بعضا نظرات متفاوتی را در مورد این توییت ترامپ نوشته‌اند.

یکی از کاربران خطاب به توییتر نوشت اکنون زمان آن است تا قبل از این که ترامپ جنگ جهانی سوم را راه بیاندازد حساب کاربری وی را تعلیق کنید.

کاربری دیگر نوشت: ما او را(ترامپ) دوست نداریم. او مایه رسوایی است.

دیگری گفت ترامپ چطور اعلام کرده که همه چیز خوب است و درست چند خط بعد نوشته ما در حال ارزیابی تلفات هستیم! او به درستی مغز خود را از دست داده است.

کاربری دیگر با انتشار تصویری به تمسخر ترامپ پرداخت. عکاس NATO از رهبران جهان می‌خواهد که به سمت چپ نگاه کنند.

کاربری دیگر به پیشینه تاریخی 2500 ساله ایران اشاره کرد.

«وندی شرمن» دیپلمات آمریکایی، نیز ضمن انتقاد از عملکرد ترامپ، اکنون را زمانی جدی برشمرد و از ترامپ خواست تا قدرتنمایی توخالی خود را کنار بگذارد. شرمن نوشت:« همه چیز خوب است؟؟ واقعا!! دونالد ترامپ باید هرکس دیگری را هم که این را گفته تحقیر کند. البته اگر هیچ تلفاتی نباشد خوب است، برای عراقی ها هم این امید را داریم، اما اکنون زمان جدی است نه زمان قدرت نمایی های پوچ و پرهیاهو.»

«Jack Detsch»خبرنگار پنتاگون طی توییتی نوشت:« یک مقام وزارت دفاع اعلام کرد که 6 راکت به پایگاه هوایی الاسد عراق که نیروهای ائتلاف آمریکایی در آن مستقرند برخورد کرده که هنوز تلفات آن مشخص نیست.

عده‌ای از کاربران هم به این توییت پاسخ دادند؛ یکی از کاربران نوشت واضح است که امپریالیست آمریکا قصد متوقف کردن جنگ را ندارد.

کاربری دیگر با کنایه نوشت: «چه تعداد از خانواده های نظامی به او رای دادند؟»

یکی از کاربران نوشت که ترامپ برای تغییر وضعیت استیضاح خود نیروها را در خطر قرار داد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز طی توئیتی به تماس تلفنی پمپئو با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و نوشت:« امروز مسرور بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان با پمپئو وزیر خارجه به منظور به‌روز رسانی اطلاعات در مورد حمله موشکی ایران در اربیل به صورت تلفنی صحبت کردند. وزیر امور خارجه و بارزانی اعلام کردند که با یکدیگر در تماس باشند.

برخی از کاربران به ترس نماینده‌گان اقلیم کردستان عراق از این انتقام ایران و جایگاه خود اشاره کردند و برخی دیگر به‌خاطر ایجاد این بحران برای مردم از وزیر خارجه آمریکا تشکر کرده اند!

انتهای پیام/

کد خبر: 1057785

وب گردی

وب گردی