عملیات امروز نشان داد که ایران در دفاع از امنیت ملی خود با کسی تعارف ندارد

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر با انجام عملیات صبح امروز نشان داد که در دفاع از منافع و امنیت ملی خود با کسی تعارف ندارد.

منصور حقیقت پور مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسکانیوز، در خصوص واکنش ایران به ترور و شهادت سردار شهید سپهبد سلیمانی و شلیک چندین فروند موشک از سوی سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد امریکا در عراق اظهار داشت: بر پایه نظر مقام معظم رهبری انتقام ما از جنایتکاران آمریکایی باید انتقام سختی باشد، شما ببینید آن حضور میلیونی مردم در مراسم‌های تشییع چند روز اخیر در کشور همگی خواهان انتقام سختی از آمریکا بوده و هستند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر با انجام عملیات صبح امروز نشان داد که در دفاع از منافع و امنیت ملی خود با کسی تعارف ندارد.

حقیقت پور تصریح کرد: پس از جنگ جهانی دوم آمریکایی‌ها اولین ضربه اساسی را از موشک های ساخته شده توسط شهید حسن تهرانی مقدم به انتقام خون ریخته شده سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دریافت کرده و این معنا دارد و آنهایی که باید این پیام را بگیرند متوجه مطلب هستند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما منتظر حمله ای پر شدت‌تر بوده و هستیم، افزود: ان‌شاءالله این موضوع را باید بسط بدهیم تا منتج به خروج آمریکایی ها و تعقیب آنها شود تا به کلی از منطقه ما خارج شوند.

وی ادامه داد: اینکه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه سپاه و همچنین در اظهارات دیگر مقامات به آمریکا هشدار داده است که واکنش دیگری را از خود نشان ندهند به معنای بازدارندگی است، این به آن معناست که ضربه دوم از ضربه اول بزرگ‌تر خواهد بود. آمریکایی‌ها یک ضربه به ما زدند و یک ضربه سنگین دریافت کردند؛ اما اگر اشتباه را دوباره تکرار کنند، قطعاً واکنش ما سخت‌تر و شدیدتر خواهد بود.

حقیقت‌پور بیان کرد: در موضوع واکنش ایران، نه تنها آمریکا که هر کشوری که خاک خود را در اختیار آنها قرار داده تا پایگاه نظامی در آن کشور داشته باشند هم باید آماده باشند تا اگر خطایی از آمریکایی‌ها سر زند ما پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشورها را هم مورد هدف قرار خواهیم داد.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی عملیات صورت گرفته از ایران در واکنش به شهادت سردار سلیمانی را مقدمه ای بر تعقیب آمریکا و خروج آنها از منطقه دانست و اظهار داشت: خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق با توجه به تصویب این مهم در پارلمان آن کشور را قریب‌الوقوع می‌دانم و البته به نفع خود آمریکایی‌ها هم هست تا از منطقه فرار کنند؛ چراکه حضور آنها در منطقه، دسترسی بهتر و آسان‌تری به ایران و گروه های مقاومت در کشورهای منطقه می‌دهد.

وی در پایان در خصوص احتمال واکنش مجدد آمریکا به پاسخ ایران خاطر نشان کرد: بعید می‌دانم آمریکا احمق‌تر از چیزی که تا امروز نشان داده است، باشد.

کد خبر: 1057789

وب گردی

وب گردی