اقدام تروریستی آمریکا، آنها را مجبور به خروج نیروهایشان از منطقه می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قطعاً اقدام تروریستی که ترامپ انجام داد، راهی برای آمریکا در منطقه باقی نمی‌گذارد و آنها را مجبور می‌کند به تدریج حضور خود را در منطقه محدود کرده، از گستردگی حضورشان بکاهند و در نهایت هم به طور کامل از منطقه خارج شوند.

علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسکانیوز، در خصوص طرح برخی مطالب از سوی رسانه‌های بیگانه درباره احتمال وقوع جنگ در صورت پاسخ ایران به حرکت تروریستی آمریکا اظهار داشت: در خصوص بزرگنمایی جنگ از طرف رسانه‌های طرف مقابل، ما از ابتدا گفتیم که ما آماده دفاع هستیم و این خطر را هر کشوری برای خودش در نظر می‌گیرد، به خصوص کشوری مثل ایران که دشمن جنایتکاری همچون رژیم آمریکا را در مقابل خود دارد، رژیمی که از هیچ اقدامی علیه ملت ایران فروگذار نکرده است.

وی گفت: همیشه کشور ما آماده است که اگر دشمنان دست از پا خطا کنند علیه آنها بایستاد. آنها باید بدانند که هرگز ایران در شرایطی نیست که بخواهند آن را تهدید کنند؛ بنابراین این قبیل رفتارها صرفاً به کار خودشان می آید و هیچ تأثیری در عزم و تصمیم مسئولان نظام نخواهد داشت.

آقامحمدی در خصوص واکنش ایران به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی و همراهان وی تصریح کرد: مسئولان نظام هرکاری را با تدبیر، برنامه معین و در موقع مناسب خود به تحقق می رسانند و این موضوع قطعی است که درخصوص تجاوز صورت گرفته و اقدام تروریستی آمریکا جوابی قاطع خواهیم داد تا دیگر کسی جرئت چنین جنایتی را در حق ملت ایران نداشته باشد و بدانند که حریم ایران، حریم محترمی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما چندان توجهی به این تبلیغات و هیاهوهای رسانه های طرف مقابل نداریم، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ۴۱ سال است با این تهدیدات مواجه است و به خوبی از پس آنها بر آمده است و قطعاً از این مرحله هم به خوبی و موفق بیرون خواهیم آمد.

وی در خصوص واکنش جبهه مقاومت نسبت به جنایت صورت گرفته از جانب آمریکا با توجه به موضع گیری اخیر دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر واکنش گروه های مقاومت منطقه به آمریکا بیان کرد: قطعاً این اقدام تروریستی که ترامپ انجام داد راهی برای آمریکا در منطقه باقی نمی گذارد و این سبب می شود که آمریکا به تدریج ناچار شود حضور خود را در منطقه محدود کند و از گستردگی حضورش بکاهد و در نهایت به طور کامل از منطقه خارج شود.

آقامحمدی گفت: اینکه گروه های مقاومت در کلیه کشورها و در سطح جهانی؛ با جنایتکارانی که بر ضد بشریت قیام کردند و سرداران بزرگی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شخصیت مجاهد و برجسته‌ای نظیر ابومهدی المهندس که از چهره های پرنفوذ عراق و معاون حشد شعبی به حساب می‌آید را به شهادت رساندند، چگونه واکنش نشان خواهند داد بستگی به اراده و تصمیم خودشان دارد. در واقع واکنشی که نیروهای مقاومت از خود خواهند داشت، تاییدی است بر این مطلب که دنیا دیگر دنیای بزن دررو نیست.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در خصوص اختلاف یا اشتراک نظر میان احزاب و شخصیت‌های مختلف سیاسی آمریکا در قبال اقدام جنایتکارانه دولت ترامپ در به شهادت رساندن فرماندهان عالی رتبه مقاومت تصریح کرد: به اعتقاد من در خصوص اقدام تروریستی آمریکا وحدت نظری در میان شخصیت ها و احزاب سیاسی آمریکا وجود ندارد، ممکن است برخی از جمهوری خواهان مخالف اقدام ترامپ باشند و در مقابل برخی از دموکرات‌ها هم موافق آن اقدام باشند.

وی افزود: اقدام تروریستی ترامپ را بسیاری از چهره‌های آمریکایی احمقانه می دانند و آن را اقدامی غیر قانونی از جانب دولت آمریکا می دانند که بدون هیچگونه هماهنگی با کنگره آن کشور انجام شده و آمریکا را وارد یک چالش کرده‌ است‌.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکا برای فرار از اقدام تروریستی خود دائم تهدید می‌کند که نباید ایران عکس العملی از خود نشان دهد، گفت: این در صورتی است که آن کسی که این اقدام ترویستی را انجام داده، باید همان روز که مرتکب چنین جنایتی شد به این موضوع فکر می‌کرد، چون دیگر الان باید منتظر پاسخ قاطع ایران در واکنش به جنایت صورت گرفته باشد.

آقامحمدی در خصوص تصویب قانون خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پارلمان آن کشور، اظهار داشت: اقدام فوری مجلس عراق در تصویب قانون خروج نیروهای آمریکایی از عراق اقدام موثر و مثبتی به حساب می آید و اینکه چگونه این موضوع محقق شود بستگی به ظرفیت عراق دارد و هرگز ما در ایران وارد قضاوت و دخالت در این خصوص نخواهیم شد.

وی ادامه داد: نباید اجازه داد این کار بزرگ پارلمان عراق کوچک قلمداد شود چرا که پارلمان آن کشور با سرعت هر چه سریعتر نسبت به این مسئله تصمیم گیری کرد و مقصر اتفاقات اخیر و از جمله جنایت تروریستی در قبال فرماندهان عالی رتبه نظامی ایران و عراق را آمریکا تشخیص داد و مجازات متجاوز را هم خروج از کشورشان در نظر گرفتند؛ بنابراین یک گام بسیار بزرگ و مهمی است و کوچک کردن این گام یک اشتباه استراتژیک است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اشتباه راهبردی ترامپ در اقدام تروریستی اخیرش بیان کرد: با اشتباهی که ترامپ در این خصوص انجام داد نشان داد که یک سیاستمدار ناپخته است، علتش هم این بود که رئیس جمهور آمریکا در گذشته گفته بود که آمریکا تلاش می‌کند ایران را با کار اقتصادی و تحریم های همه جانبه ای که یک گروه بیش از ۴۰۰ نفر مامور طراحی و اجرای آن شدند شکست دهند و برای دست یابی به این هدف هم، تمام ارکان آمریکا از جمله وزارت خزانه داری، وزارت خارجه، سازمان سیا و وزارت دفاع آن کشور را به کار گرفتند تا از لحاظ اقتصادی ایران را شکست دهند اما با این اقدام اخیر تروریستی شکست خود را اعلام کرد و در واقع به موفقیت و پیروزی ایران اذعان کرد.

آقامحمدی با بیان اینکه اقدام تروریستی و ناجوانمردانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی نشان از این داشت که جمهوری اسلامی ایران توانسته تحریم های یکجانبه و گسترده آمریکا را تحمل کند، گفت: امروز ساختار اقتصادی کشور به سمت تولید و صادرات غیرنفتی در حال حرکت است که این شکستی بزرگ برای آمریکایی ها به حساب می آید.

وی بیان کرد: شکست دوم آنها اینجا بود که آمریکا همه تلاش خود را به کار برد تا بگوید اقدامات ایران تحریک‌آمیز است و سر منشاء همه تنش ها در ایران است؛ اما با اقدامات غیر قانونی و تروریستی خود علیه دولت و ملت عراق و ایران نشان داد که در این زمینه هم کاملا برای خود و سیاست‌هایش رسوایی به بار آورده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها و اقدامات جدی آمریکا در قبال ایران چند پاره کردن کشور ما بود تا به زعم خود بخواهند عده‌ای را در داخل کشور تحریک کرده و به انسجام ملی ما آسیب وارد سازند، اما شما می بینید که همه ملت ایران به یکباره زیر پرچم حاج قاسم سلیمانی جمع شدند و همه این فرمانده شجاع و قدرتمند را تحسین کرده و از او به خیر و نیکی یاد می کنند.

آقامحمدی با بیان اینکه ترور و شهادت سردار سلیمانی همه آنچه را که آنها برایش هزینه کرده و توسط ایادی خود علیه ایران به کار گرفته بودند را بر باد داد، تصریح کرد: فکر نمی کنم کسی تا به حال در تاریخ آمریکا در مدت کوتاهی چنین شکست های پیاپی را که ترامپ به‌دست آورده، تجربه کرده باشد.

وی ادامه داد: شهادت حاج قاسم سلیمانی نشان داد که مردان خدا چقدر آدم های موثر و قدرتمندی هستند و دشمنان آنها با همه امکانات و منابع مادی، فنی و تکنیکی چقدر ذلیل، حقیر و ناتوان هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص گام پنجم و نهایی ایران در خصوص کاهش تعهدات برجامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانطور که از ابتدا هم گفته بود پایبند به برجام هست به شرط آن که طرف‌های دیگر برجام به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: ایران در بیانیه گام پنجم هم تاکید کرد که اگر طرف ها به تعهداتشان برگردند ایران بار دیگر به تعهدات خودش باز می گردد. آنها باید بدانند که برجام یک توافق و همکاری یک طرفه نیست.

آقامحمدی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم اروپایی ها بر سر عقل بیایند و همراهی با آمریکایی ها را کنار بگذارند. اما، تا زمانی که آنها به تعهداتشان بازنگردند ایران هم خود را از تعهداتی که پذیرفته آزاد می داند و بر حسب مصالح نظام اقدامات خود را انجام خواهد کرد.

کد خبر: 1057793

وب گردی

وب گردی