بیش از 8 میلیون ایرانی کارت ملی ایرانی می‌گیرند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به تولد ۸ هزار و ۶۷۸ نوزاد پسر در کشور گفت:  از این تعداد  20 نفر نام‌های قاسم، محمدقاسم و امیرقاسم را برای فرزندان خود برگزیده‌اند و به زودی بیش از 8 میلیون ایرانی کارت ملی هوشمند ایرانی می‌گیرند.

سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز ضمن تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی به نامگذاری نوزادان متولد شده در این ایام اشاره و اظهار کرد: با توجه به ارادات و محبت مردم سراسر کشور به سردار سلیمانی برخی از هموطنان نام قاسم و اسامی مشابه را برای فرزندان پسر خود برگزیدند.

وی ادامه داد: از روز جمعه ۱۳ دی ماه تاکنون ۸ هزار و ۶۷۸ تولد پسر در دفاتر ثبت احوال به ثبت رسیده است که از این تعداد ۱۵ نفر قاسم، سه نفر محمدقاسم و دو نفر هم نام امیرقاسم را برای فرزندان خود برگزیده‌اند.

ابوترابی در مورد کارت‌های هوشمند ملی نیز یادآور شد: تاکنون حدود 8 میلیون و 500 هزار نفر از هموطنان برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌اند اما به دلیل تحریم‌های موجود و افزایش هزینه‌های واردات، شرکت متولی واردکننده کارت ملی نتوانست به تعهدات خود عمل کند و با مشکل عدم ورود کارت‌ خام مواجه شدیم بنابراین این تعداد از هموطنان هنوز کارت هوشمند ملی صادر نشده اما با نامه‌نگاری‌های صورت گرفته می‌توانند امور اداری خود را بگذرانند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور به تولید چیپ‌های ایرانی کارت ملی هوشمند اشاره کرد و گفت: با مشارکت یک شرکت دانش بنیان ایرانی 650 هزار کارت خام تولید شده و به زودی نیز این کارت‌های ایرانی به تولید انبوه خواهد رسید که با این اقدام ملی مشکل واردات کارت و نداشتن کارت ملی هوشمند مردم نیز مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057819

وب گردی

وب گردی