کیفیتِ آموزش، بهترین تبلیغ برای جذب استعدادهای ورزشی است

کارشناس و رابط تربیت بدنی هنرستان ورزشی سمای نجف آباد از کیفیت بالای آموزشی در واحد خود و استقبال گسترده از سوی والدین خبر داد.

سیدضیاءالدین رضوی کارشناس و رابط تربیت بدنی هنرستان ورزشی سمای نجف آباد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مختصات و نقاط قوت مجموعه خود را بیان کرد و با اشاره به استقبال مناسب از این هنرستان گفت: در 2 سال اول حضور، راضی کننده ظاهر شدیم و از سال آینده و با تکمیل حلقه سه ساله متوسطه، تعداد دانش آموزان ما بیشتر خواهد شد.

وی گفت: هنرستان تربیت بدنی سمای نجف آباد در کنار آموزشکده فنی و حرفه ای ما روی هم 2 هزار و 700 دانش‌آموز و دانشجو در رشته های مختلف دارند. ما در آموزشکده فنی‌و‌حرفه‌ای رشته تربیت‌بدنی را داریم که بعدا در موردش صحبت می کنیم. هنرستان ورزشی سما از سال 97 تاسیس شد و الان شامل 4 کلاس 17 نفره در مقاطع دهم و یازدهم است که سال بعد مقطع دوازدهم نیز به آن اضافه می‌شود. تمام دروس ما مورد تایید وزارت علوم است و سرفصل‌های آموزشی را از آنها می‌گیریم.

دارنده مدرک دکترای مدیریت ورزشی از دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ما سال قبل برای مقطع دهم ثبت نام کردیم، امسال برای مقطع دهم و یازدهم و سال بعد مقطع دوازدهم را نیز اضافه می کنیم. یعنی سال به سال بر تعداد دانش آموزان ما افزوده می شود. مشکلی هم برای پذیرش نفرات بیشتر نداریم، ضمن اینکه در تلاشیم تا سال آینده هنرستان تربیت بدنی دختران را نیز افتتاح کنیم. ساختمانش را هم دیده ایم و در تدارک کارهای اداری مرتبط هستیم تا سال آینده افتتاح کنیم.

کارشناس تربیت بدنی سمای نجف آباد تصریح کرد: وضعیت اماکن ورزشی ما بسیار خوب است. مجموعه بسیار وسیعی داریم که نزدیک به یک صد و بیست هزار متر مربع مساحت دارد. زمین های روباز در رشته هایی چون فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال و بدمینتون داریم. یک سالن چند منظوره بسیار خوب داریم که رشته هایی چون کشتی، تنیس روی میز، دارت و فوتبال دستی داخل آن فعال هستند. نکته مهم‌تر اینکه ما از تمام امکانات ورزشی دانشگاه آزاد نیز استفاده می کنیم و هر وقت لازم باشد می توانیم کلاس های ورزشی خود را آنجا برگزار کنیم. البته از لحاظ امکانات خودمان کم و کسری نداریم. در مورد رشته های ورزشی که اینجا تدریس می شود باید گفت درس های علوم پایه و فنی مطابق فهرست آموزشی وزارت علوم تدریس می شود؛ همچنین در سال اول کلاس های عملی در رشته های ورزشی دوومیدانی، ژیمناستیک، بدمینتون و شنا، داریم و در سال دوم سراغ ورزش های توپی چون فوتبال، بسکتبال، والیبال و هندبال می رویم.

وی تاکید کرد: تا امروز هم تبلیغات گسترده ای داشتیم و در سال آینده هم برای جذب دانش آموز قطعا تبلیغ خواهیم کرد. البته واقعا نیازی به اطلاع‌رسانی نیست چون در غرب استان اصفهان واقعا چنین مرکزی پیدا نمی‌شود. ما یک قطب ورزشی هستیم و از تمام شهرهای اصفهان دانش آموز داریم. ما حتی از خود اصفهان هم دانش آموز داریم. امکانات ورزشی ما به گونه ای است که کمتر جایی مانند ما پیدا می شود.

رضوی در ادامه افزود: یکی از نکات بسیار مهمی که این مرکز را به یک مرکز نمونه برای درس خواندن تبدیل می کند، فاصله اندک اماکن ورزشی ما با تاسیسات آموزشی است. فاصله زمین های تمرینی ما با کلاس های آموزشی چند دقیقه پیاده روی است و دانش آموزان ما بعد از کلاس های عملی به راحتی سر کلاس های تئوری شرکت می کنند. هذف ما ایجاد نسلی از دانش آموزان است که ورزش را اینجا به صورت علمی یاد بگیرند و مدارج علمی را در دانشگاه آزاد طی کنند. اینجا واقعا وقت دانش آموز تلف نمی شود و برای تک تک دقیقه های آنها برنامه ریزی داریم.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: برای افتتاح واحد خواهران هم برنامه داریم، ضمن اینکه تمام کادر ما مجرب و تحصیلکرده دانشگاه آزاد هستند. تمام مدرسان این مجموعه از طریق سامانه سجاد انتخاب شده اند و همه یا کارشناسی دارند یا کارشناسی ارشد و بسیار هم در کار خود جدی و سختگیرند. امیدواریم که با اضافه شدن مقطع دوازدهم به هنرستان ما از سال بعد و تکمیل شدن چرخه سه ساله، بتوانیم پذیرای دانش آموزان بیشتری باشیم.

/انتهای پیام

کد خبر: 1057824

وب گردی

وب گردی