دانشگاه تهران میزبان مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی

مراسم بزرگداشت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به میزبانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دفتر ارتباطات و امور رسانه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، مراسم بزرگداشت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سوی دانشگاهیان کشور و به میزبانی دانشگاه تهران، یکشنبه 22 دی‌ماه از ساعت 10:30 تا 12 در مسجد این دانشگاه برگزار می‌شود.

مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اعلام این خبر افزود: دل تمامی ملت ایران از این داغ سوگوار است و دانشگاهیان نیز به همین ترتیب از اولین لحظات انتشار خبر جانسوز شهادت این فرمانده دلیر و سرباز ملت و میهن و اسلام، همپای دیگر آحاد ملت سوگوار بوده و حضور گسترده و چشمگیری نیز در مراسم تشییع این شهید بزرگ داشته‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به درخواست‌های مکرر دانشگاهیان، به‌ویژه استادان دانشگاه‌ها برای برگزاری مراسمی که بتوان در آن نسبت به روح آسمانی این سردار سرافراز ادای احترام کرد، گفت: در دانشگاه تهران بنا داشتیم با همکاری و همراهی همه نهادهای فرهنگی مراسمی را در این باره برگزار کنیم؛ اما بعد از مشورت با دوستان‌مان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تهران، تصمیم بر آن شد مراسمی باشکوه از سوی تمام دانشگاهیان برای این فرزند دلاور وطن و این الگوی راستین استکبارستیزی برگزار شود.

سرسنگی بیان کرد: این مراسم با حضور مسئولان و مدیران ارشد دو وزارتخانه، رؤسا، استادان، دانشجویان، مدیران و کارکنان دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه‌های تهران برگزار خواهد شد و ادای دینی خواهد بود به مردی که جان خود را برای امنیت و آرامش این کشور در طبق اخلاص گذاشت.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: به برکت خون شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای این رخداد تروریستی، همدلی و وفاق در بین تمام گروه‌های معتقد به ارزش‌های نظام اسلامی بیشتر شود.

این استاد دانشگاه با اشاره بر حضور گسترده و معنادار مردم در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: هر چند این واقعه را باید یکی از تلخ‌ترین وقایع این روزگار نامید؛ اما پیامی روشن را به تمام جهان مخابره کرد؛ پیام رشادت مردم ایران، تیزهوشی و فرصت‌سنجی آنان و اینکه علی‌رغم همه مشکلات هنوز ارزش‌های دینی و ملی برایشان اصلی خدشه‌ناپذیر است. امیدوارم دولتمردان قدر این مردم شریف و وفادار را دانسته و تمام هم خود را برای حل مشکلات آنها صرف کنند. مطمئنم روح سردار سلیمانی نیز بیش از هر چیز در آرزوی آن است که این ملت منحصربه‌فرد به جایگاه و موقعیتی که لایق آن هستند، برسند و در پس این روزهای سخت، روزهای بهتری در پیش روی ایرانیان به‌ویژه نسل جوان آن باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057857

وب گردی

وب گردی