بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی درسریلانکا

بزرگداشت سردار سرافراز اسلام ، سپهبد قاسم سلیمانی درمحل سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد . 

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دراین مراسم علاوه بر ایرانیان ، نفر دوم سفارت فلسطین ، جمعی از مسلمان سریلانکا به همراه چند تن روحانی بودایی نیز شرکت داشتند.

در بخش اول این برنامه آقایان " گالاگامه " یکی از روحانیون بودایی و عضو شورای شهر کلمبو ، لافیر مدنی رئیس بنیاد هاشمی سریلانکا ، عبدالمرزوق دانش آموخته جامعه المصطفی (ص) صحبت و ضمن محکوم کردن این عمل تروریستی با رهبری ، ملت و دولت ایران ابراز همدردی کرد.

در بخش دوم مراسم ، " پیارا راتنه " یکی از روحانیون بودایی گفت: شهید قاسم سلیمانی فقط به ایرانیان و مسلمانان تعلق ندارد زیرا فعالیت های او برعلیه افراط گرایان و گروه های خشونت طلب به خصوص داعش بوده و درحقیقت تلاش های ایشان خدمت به صلح و انسانیت قلمداد می شود.

وی افزود: به طور کلی آمریکا بر علیه ملت ها از شیوه های گوناگون سیاسی ، اقتصادی ، توسعه فرهنگ غربی و اقدام نظامی استفاده می کند و با این اقدام تروریستی اخیر وبه شهادت رساندن قاسم سلیمانی می توان گفت آمریکا تا کنون همه سلاح ها را بر علیه ایران به کارگرفته ولی تا کنون هیچ نتیجه ای هم به دست نیاورده است.

در پایان برنامه آقای زائری سفیر کشورمان به بررسی دو بخش از زندگی شهید قاسم سلیمانی و خدمات ارزنده این شهید به ایران د رزمان جنگ تحمیلی و پس از پایان جنگ در قالب فرماندهی سپاه قدس و خدمت به همه انسان های آزاده و خواهان صلح وآرامش پرداخت .

سپس به برخی شبهات ایجاد شده توسط دشمن درخصوص همکاری های مستشاری نظامی بین ایران ، عراق و سوریه که به درخواست این دولت ها انجام می شود اشاره کرده و درپایان ابعاد حقوقی این اقدام تروریستی آمریکا را از نظر حقوقو بین الملل تبیین کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057861

وب گردی

وب گردی