ملوانان از مزایای بازنشستگی و بیمه درمانی بهره‌مند می‌شوند

معاون اقتصادی وزیر کشور با تاکید بر توجه به معیشت مرزنشینان و ساحل نشینان، گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت ملوانان از مزایای بازنشستگی ، بیمه درمانی و عیدی پایان سال بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بابک دین‌پرست در بررسی وضعیت بنادر شهرستان گناوه با بیان اینکه نتایج این بازدیدها برای حل مشکلات بنادر و گمرکات در راستای بهبود معیشت مرزنشینان بررسی می‌شود گفت: همه موارد عینی در بنادر استان بوشهر که بررسی‌های اولیه در تهران انجام شده و همه مستندات آن آماده بود از نزدیک مشاهده شد و روند اجرایی مصوبه هیت وزیران در بنادر بررسی می‌شود.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه پس از بازدیدها از دیگر بنادر کشور، روز یکشنبه هفته آینده حسب دستور وزیر کشور نشستی برگزار خواهد شد، گفت: در این نشست آنچه در بازدیدها مشاهده شد و بررسی نظرات مسئولان دستگاه‌های مرتبط تصمیمات لازم ارائه می‌شود.
وی با تاکید بر کمک معیشت و رونق کسب و کار ساحل نشینان گفت: در نشست یاد شده اگر مصوبه هیئت دولت نیاز به اصلاح برای کمک به معیشت، رونق کسب و کار و رفاه حال مردم استان‌های جنوبی باشد، محقق می‌شود.
دین‌پرست با تاکید بر جلوگیری از قاچاق و اقدام‌های غیرقانونی گفت: موضوع کولبران در استان‌های غربی و شمال غربی کشور مورد بررسی قرار گرفته و هفته گذشته دولت و با حمایت اعضا به‌خصوص رئیس جمهور مصوبه‌های خیلی خوب اتخاذ و بسیاری از ابهامات موجود برای اجرایی کردن تصویب نامه قبلی برطرف شد که بخشی از آنان مشمول ملوانان در استان‌های جنوبی هم می‌شود.
معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه امروز در شهرستان گناوه از ۳ پروژه اقتصاد مقاومتی شامل شهرک شیلاتی، تولید جوجه یک روزه و کشتارگاه طیور صنعتی و اسکله بندرریگ بازدید شد، افزود: هیئت دولت در ۲ سال گذشته برنامه‌های منظم و مشخصی در حمایت و حل مشکلات معیشتی مردم در استان‌های مرزی کشور داشته است.
وی با تاکید بر اجرایی شدن ضوابط و مقررات و قوانین تصریح کرد: در ارتباط با معیشت ملوانان استان‌های جنوبی مصوبه‌های خیلی خوبی در هیئت وزیران اتخاذ شده است.
دین‌پرست با اشاره به اینکه وزیر کشور به عنوان نماینده رئیس جمهور در ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز است گفت: در ۱۳ آبان امسال جلسه بسیار خوبی با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط تشکیل و تسهیلات و معافیت‌هایی که در مصوبه هیئت وزیران برای ملوانان اعطا شد مورد بررسی قرار گرفت.
معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: در ۲ ماه اخیر پیگیری‌های جدی برای رفع موانع و مشکلات در مسیر اجرای مصوبات شده است.
وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین بندهای مصوبه هیئت دولت، کالای همراه ملوان مربوط به موتورلنج‌ها با تناژ زیر ۵۰۰ تن و ملوانان آنها بود که در هر سال شش بار و در هر سفر به مقدار ۱۵ میلیون تومان معافیت ملوانی اختصاص یابد.
وی با تاکید بر این نکته که ملوانان باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند، افزود: در مصوبه هیئت دولت تصریح شده که ملوانان از مزایای بازنشستگی، بیمه درمانی و حتی عیدی پایان سال بهره مند شوند.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معاون اقتصادی وزیر کشور با تاکید بر توجه به معیشت مرزنشینان و ساحل نشینان گفت: یکسری الزامات مشخص و مهمی برای دستگاه‌های اجرایی تعیین شده که امکان اجرای برخی از آنان به سبب نبود زیرساخت‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057873

وب گردی

وب گردی