هواپیما پس از برخورد به زمین منفجر شد

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی با بیان اینکه قطعات هواپیما سانحه دیده 737 اوکراینی جمع‌آوری و به آشیانه‌ای در فروگاه امام(ره) منتقل می‌شود، گفت: کشور اوکراین برای حضور در کمیسیون بررسی سانحه بوئینگ 737 اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،حسن رضایی‌فر در تشریح آخرین جزئیات جمع‌آوری قطعات هواپیمای سانحه‌دیده بوئینک 737 اوکراینی و همچنین ساماندهی و جمع‌آوری اجساد سرنشینان این هواپیما گفت: اولویت اول ما، جمع‌آوری اجساد بود که پس از جمع‌آوری، همگی به پزشکی قانونی کهریزک منتقل شد.

وی با بیان اینکه هر دو جعبه سیاه هواپیما پیدا شده است، گفت: قطعات هواپیما از آن منظر که در شعاع زیادی پخش شده بود، با تلاش فراوان همکاران جمع‌آوری شد و به فرودگاه امام(ره) در یکی از آشیانه‌ها منتقل می‌شود و آنجا از این قطعات حفاظت می‌شود تا پس از آن، تیم بررسی سانحه درباره این حادثه، عملیات پردازش را انجام دهد.

وی با بیان اینکه بررسی ابعاد حادثه با استفاده از اطلاعات و ابزارهای گوناگون انجام می‌شود، گفت: در کنار بررسی جعبه‌های سیاه و خواندن نوار مکالمات خلبان و نوار پارامترهای موتور در کنار، کنار هم چیدن قطعات هواپیما و دیگر بررسی‌ها، به تدریج به علت اصلی بروز حادثه نزدیک می‌شویم.

از کشور طراح هواپیما و کشور مالک هواپیما برای حضور در کمیته بررسی سانحه دعوت می‌کنیم

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی افزود: طبق استاندارد بررسی سوانح هوایی، از کشور طراح هواپیما و همچنین کشوری که هواپیما در آن ثبت شده است، دعوت می‌کنیم تا در کمیته بررسی سانحه که در ایران تشکیل می‌شود، در صورت تمایل حضور یابند.

وی گفت: سفیر اوکراین در ایران بعدازظهر امروز در سازمان هواپیمایی کشوری بود و اعلام شد که کمیته بررسی سانحه اوکراین آماده است در جلسات کمیته بررسی سانحه ایران حضور یابد.

هواپیما بعد از برخورد به زمین منفجر شد

وی در پاسخ به این سوال که آیا بوئینگ 737 اوکراینی پس از برخورد به زمین دچار انفجار شده است، توضیح داد: این هواپیما قطعاً پس از برخورد به زمین دچار انفجار شده است؛ بررسی‌های اولیه نشان از این دارد که ابتدا در داخل فضای سبزی برخورد کرده است که آن منطقه گودالی ایجاد شده است و پس از اولین برخورد هواپیما به زمین در آن منطقه فضای سبز، لاشه هواپیما در گام بعد متلاشی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هواپیما با دماغه به زمین خورده است، گفت: فعلاً نمی‌شود در این باره اطلاعات دقیق داد، حتماً باید اطلاعات جعبه‌سیاه و دیگر اطلاعات ضروری پردازش شود، ضمن آنکه باید اطلاعات پرواز را هم از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) دریافت کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره باقیمانده وسایل مسافران پرواز گفت: وسایل مسافران تا حدود زیادی از بین رفته است اما آنچه باقیمانده است جمع‌‌آوری شده و در گام اول در کنار لاشه هواپیما قرار می‌گیرد و در گام دوم مطابق مقررات تحویل شرکت هواپیمایی اوکراینی می‌شود و اگر خانواده‌ها و بازماندگان مسافران برای تحویل گرفتن آنچه از وسایل باقی مانده تمایل داشته باشند می‌توانند آن را از شرکت اوکراینی تحویل بگیرند.

بوئینگ 737 اوکراینی حدود ساعت 6:12 صبح امروز از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد کیف پرواز کرد، اما دقایقی پس از پرواز و ساعت 6:18 دقیقه بین پرند و شهریار سقوط کرد.

این هواپیمای اوکراینی 167 مسافر و 9 کرو پروازی داشت که در این سانحه متأسفانه همه سرنشینان هواپیما جا باختند؛ حدود 140 نفر از مسافران این پرواز ایرانی بودند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1057876

وب گردی

وب گردی