ارتقای 97 درصدی شاخص آموزش دختران در 40 سال اخیر

مشاور امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: شاخص آموزش دختران به بیش از 97 درصد ارتقا یافته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، فرحناز مینایی‌پور در نشست تخصصی نقش زنان در آموزش و پرورش با اشاره به نقش شاخص‌های: آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و سیاسی در توسعه جوامع گفت: خوشبختانه در شاخص‌های آموزشی و بهداشتی نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت‌های شگرفی داشته‌ایم به طوری که شاخص آموزش دختران از 50 درصد قبل انقلاب به بیش از 97 درصد ارتقا یافته است.

وی افزود: در شاخص حوزه مشارکت اقتصادی زنان نیز این رقم در حال حاضر 16 است که ضروری است با مشارکت در تشکیل گروه‌های مردم نهاد و فعالیت‌های کارآفرین تقویت شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس دوازدهم افزود: ضروری است مشارکت زنان در تصمیم سازی‌های کلان جامعه پر رنگ‌تر شود و بانوان باید تلاش کنند حضور 6 درصدی زنان نماینده به استانداردهای جهانی ( 23 درصد ) ارتقا یابد.

مینایی پور با اشاره به تأکید رئیس جمهور به اختصاص 30 درصد فرصت‌های مدیریتی به بانوان گفت: 60 درصد پرسنل آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند که نیازمند حضور جدی زنان در نقش های مدیریتی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی افزود: واکنش قدرتمندانه امروز ایران به عمل تروریستی آمریکا بار دیگر عزتمندی مردم غیور کشورمان را اثبات کرد.

جهان آرای با اشاره به اشتغال 26 هزار و 268 نفر در آموزش و پرورش استان گیلان افزود: از این تعداد 14 هزار و 235 نفر معادل 60 درصد زن هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر استفاده از ظرفیت های بانوان در نقش های مدیریتی افزود: انتصاب یک معاون مدیرکل، سه مسئول ستادی و سه مدیر آموزش و پرورش در مناطق فقط گوشه ای از رویکرد توجه، شناسایی و بهره گیری از توانمندی‌های بانوان استان گیلان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان نیز با اشاره به حضور 907 بانو در سمت های مدیریتی دستگاه اداری افزود: مسلماً در کنار کمیت باید کیفیت عملکرد بانوان افزایش پیدا کند و زنان گیلانی نقش مهمی در بخش های اجتماعی و اقتصادی ایفا می کنند.

کیمیا تنهایی گفت: تاکنون 20 درصد ظرفیت‌های مدیریتی استان را زنان تشکیل داده‌اند و خوشبختانه در سلامت اداری نقش مهمی را به عهده دارند.

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان نیز در نشست تخصصی نقش زنان در آموزش و پرورش گفت: 50 درصد گروه هدف آموزش و پرورش را دختران تشکیل می‌دهند که با همکاران فرهنگی جامعه وسیعی را تشکیل می دهند و باید به نقش راهبردی خود باور داشته باشند.

زهرا یعقوب نژاد با اشاره به برگزاری آموزش پیش از ازدواج برای 7 هزار نفر گفت: امسال نیز این طرح برای 4 هزار نفر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057902

وب گردی

وب گردی