شرط الویری برای استعفا از ریاست شورای عالی استانها

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اگر اعتراض وزارت کشور در خصوص انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها در زمان مقرر به شورای عالی رسیده باشد از سمت خودم استعفا می‌دهم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران درباره غیرقانونی بودن انتخابات هیأت رئیسه سوم این شورا گفت: در 21 آذر ماه انتخابات هیأت رئیسه را برگزار کردیم و در ادامه مصوبات و تصمیمات گرفته شده را به وزارت کشور ارسال کرده‌ایم و این وزارتخانه نیز ظرف دو هفته نسبت به تصمیمات و اعتراضات باید اقدام می‌کرد. در ادامه در تاریخ 9 دی ماه 98 وزارت کشور نامه‌ای را به شورای عالی استان‌ها ارسال کرد.

وی ادامه داد: انتخابات در شورای عالی در 21 آذر انجام شد، نتیجه انتخابات 25 آذر به وزارت کشور ارسال شده و 9 دی نامه‌ای از سوی وزارت کشور و تذکر آن وزارتخانه به شورای عالی استان‌ها ارسال شده است.

الویری گفت: البته تاریخ نامه 9 دی بوده ولی در تاریخ 10 دی ماه به دست ما رسیده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اگر این نامه در تاریخ 9 دی ماه به شورای عالی استان‌ها رسیده باشد بنده از سمت خودم استعفا خواهم داد ولی اگر روز بعد از آن رسیده باشد این نامه دیگر قابل طرح نیست.

وی گفت: وزارت کشور حق دارد از نظر قانونی اعلام نظر کند و در صورت اختلاف‌نظر موضوع در هیأت حل اختلاف مرکزی مورد بررسی قرار می‌گیرد و ما نیز در آنجا دفاعیات خاص خود را خواهیم داشت.

الویری گفت: از نظر ما انتخابات هیأت رئیسه برگزار شده و موضوع تمام شده و دو هفته هم از این انتخابات گذشته است و در آن دو هفته اعتراضی به ما منعکس نشده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: وزیر کشور نمی‌تواند در مورد زمان برگزاری انتخابات نظر بدهد.

وی گفت: سازمان بازرسی کل کشور هم دیروز نامه‌ای ارسال کرد و خواست که نامه اعتراض وزیر کشور در جلسه شورای عالی استان‌ها مطرح شود و مورد بررسی قرار بگیرد که امروز این اتفاق افتاده است.

الویری گفت: دوره ما در سال دوم انتخابات شورای عالی استان‌ها به پایان رسیده بود و نمی‌توانستیم زمان برگزاری انتخابات را به زمان دیگری موکول کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057914

وب گردی

وب گردی