شهید حاج قاسم سلیمانی؛ ‌نمونۀ حیرت‌انگیز آرمان‌گرایی انقلاب اسلامی

سردار شهید سلیمانی یکی از آن سیماهای شگرف، عظیم، خاص، زیبا و تعالی‌بخشی است که آرامانگرایی انقلاب اسلامی پرورانده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، شهریار زرشناس در یادداشتی در رثای شهید حاج قاسم سلیمانی نوشت: «رستاخیز عالم ایرانی اسلامی و جاذبۀ حیرت‌انگیز آرمان‌گرایی انقلاب اسلامی، سیماهای بشری و بلند و زیبا و منحصر به فردی را در افق زندگی انسان امروز پدیدار کرده است. شخصیت‌هایی که جمع شگفت‌انگیزی از ماده و معنا، زمین و آسمان‌اند. آن‌ها که عمق حضور و عظمت سلوکشان، امکان‌ها و ظرفیت‌های تعالی‌گرایانه و ناشناختۀ وجود آدمی را عینیت می‌بخشد.

سردار شهید سلیمانی یکی از آن سیماهای شگرف، عظیم، خاص، زیبا و تعالی‌بخشی است که آرامانگرایی انقلاب اسلامی پرورانده است، جاذبۀ استثنایی این آرمان‌گرایی، رؤیای بزرگ خاورمیانه آمریکا را به کابوس شکست و تحقیر تبدیل کرد و طومار تروریزم داعشی، دست‌پروردۀ آمریکا را درهم پیچانده است.

سردار سلیمانی نماد رأفت مقتدرانه و استقلال‌طلبی عدالت‌خواهانه و ظلم‌ستیزی معنویت‌مدارانه است. سیمای شهید سلیمانی در تمام تاریخ بسیار کهن و پرفراز و فرود و منطقه غرب آسیا و در تاریخ مبارزات مستضعفان جهان علیه ظلم و استکبار یگانه است. معنا و مرزهای نبوغ نظامی و نحوۀ سلوک جنگاوری انقلابی، با ظهور او تغییر کرده است.

شهادت سردار سلیمانی موجب ارتقای همگرایی ضد آمریکایی در میان ملت ایران و دیگر ملت‌های منطقه گردیده است و سرفصل تازه‌ای را در بسط حرکت انقلابی علیه نظام جهانی سلطه گشود.»

کد خبر: 1057916

وب گردی

وب گردی