لزوم بکارگیری توانمندی‌های علمی و اجرایی استادان بازنشسته

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ظرفیت های علمی و اجرایی استادان بازنشسته بر ضرورت افزایش تعامل دانشگاه با آنان تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نخستین جلسه شورای عالی بازنشستگان دانشگاه، خواستار ایجاد فضای فیزیکی مناسب برای شکل‌گیری کانون استادان بازنشسته و صدور کارت شناسایی برای آنان شد.

وی بر لزوم افزایش حقوق استادان بازنشسته در چارچوب مصوبات قانونی متناسب با افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه می تواند برای استفاده از تجارب استادان بازنشسته از آنان به عنوان مشاور بهره‌گیری کند، یادآور شد: طبق مصوبات قانونی می توان نسبت به راه‌اندازی کانون مشاوران و پرداخت حق‌الزحمه به آنان اقدام کرد.

وی همچنین با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های علمی اساتید همچون تولید مقالات پس از بازنشستگی نیز ادامه دارد، لزوم حمایت مالی دانشگاه از این فعالیت ها را برای حفظ ارتباط اساتید با دانشگاه یادآور شد.

زالی در ادامه از پیگیری مسائلی مانند ارایه بسته‌های بیمه تکمیلی با خدمات ممتاز و تخفیف خدمات رفاهی و گردشگری برای اساتید بازنشسته خبر داد و خواستار بررسی وضعیت سلامت اساتید بازنشسته و تشکیل پرونده برای آنان در قالب کوهورت سلامت کارکنان دانشگاه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به توانمندی‌های علمی و اجرایی اساتید بازنشسته، فراهم کردن امکان استفاده از تجربیات این افراد در هیئت های ممیزه، جذب، برد و بازدیدهای ادواری از بخش‌های بیمارستانی را بسیار مفید و راهگشا دانست.

وی با اشاره به برگزاری مراسم یادمان شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اسفندماه سال جاری، همکاری استادان بازنشسته برای استفاده از تجارب آنان در برخی مباحث اجرایی و معرفی افرادی که در شکل‌گیری و تاسیس دانشگاه نقش داشته‌اند را خواستار شد.

محمدمهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این جلسه بر ضرورت حفظ کرامت استادان بازنشسته و استفاده از ظرفیت‌های آنان در زمینه‌های آموزشی تاکید کرد.

همچنین محمود خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نیز استادان بازنشسته را سرمایه‌های دانشگاه توصیف کرد و گفت: حضور مستمر استادان بازنشسته در محیط های آموزشی و اداری باعث تجلی الگوسازی برای دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه می شود.

از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه می توان به شرح اهداف تشکیل شورای استادان بازنشسته و حوزه‌هایی که در دانشگاه امکان همکاری و بهره گیری از تجربیات استادان بازنشسته وجود دارد، اشاره کرد.

در ادامه این جلسه اعضای شورای عالی استادانبازنشسته به بررسی مسائل اعضای این شورا ازجمله ضرورت همسان سازی افزایش حقوق استادان ازنشسته به خصوص اساتید علوم پایه با اعضای هیئت علمی، تدوین اساسنامه و وبسایت برای کانون بازنشستگان پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057932

وب گردی

وب گردی