اختلاف جدید FBI و اپل

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) و شرکت فناوری اپل گزارش داده اند که درباره جداسازی رمز عبور درگیر اختلاف و بحث جدیدی شده اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از «نیویورک تایمز»، پس از وقوع یک حمله مسلحانه در پایگاه هوایی نیروی دریایی «پنساکولا» در ایالت «فلوریدا» که ماه گذشته منجر به کشته شدن سه نفر شد، FBI از اپل خواست که رمز عبور دو آیفون متعلق به عامل حمله را باز کند.

FBI در نامه ای به اپل اعلام کرد که نتوانسته به تلفن های عامل این حمله، ستوان «محمد شمران» 21 ساله از نیروی هوایی عربستان دسترسی پیدا کند.

اپل نیز در بیانیه ای اعلام کرده فقط با حکم دادگاه اطلاعات کاربران در سیستم ابری این شرکت را با نیروهای امنیتی به اشتراک می گذارد و خود اپل نیز به داده های آپلود شده در داخل گوشی کاربران دسترسی ندارد.

اپل همچنین افزوده است که برای دسترسی به داده های داخل آیفون، نیاز به یک فایل «در پشتی» است که این هم یک تهدید برای حریم شخصی و امنیت سایبری کاربر محسوب می شود.

اختلاف برای دسترسی به داده ها بین FBI و APPLE

معرفی سیستم رمزگذاری برای تلفن ها در سال 2014 توسط اپل باعث ایجاد بحث و اختلاف این شرکت با «اف بی آی» شد که می خواست به داده های دیجیتالی دسترسی داشته باشد و FBI نیز از اپل به دلیل "باز کردن فضای امن برای مجرمان" انتقاد کرده بود.

به طور خاص، در دسامبر سال 2015 در «سان برناردینو»، کالیفرنیا پس از انجام یک حمله تروریستی مسلحانه، 14 تن کشته و 18 نفر زخمی شدند. «سید ریدوان فاروکای» عامل حمله، توسط نیروهای امنیتی اف بی آی کشته شد و اختلاف بین نیروهای امنیتی و اپل برای دسترسی به اطلاعات آیفون فاروکای بحث و جدل فراوانی در این کشور ایجاد کرد.

FBI از اپل خواست تا در مورد شکستن رمز عبور آیفون به آنها کمک کند و اپل آن را به دلیل نقض حقوق حریم خصوصی برای تمام تلفن های آیفون و کاربران در سراسر جهان رد کرد.

تیم کوک مدیر عامل اپل گفت:« مقامات می گویند فقط یک بار می خواهند از "در پشتی" استفاده کنند و این کار مشکلی ایجاد نمی کند. ولی این صحیح نیست و پس از یک بار استفاده از این سیستم، می توان آن را بارها و در سایر دستگاه ها نیز استفاده کرد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1057937

وب گردی

وب گردی