تامین مسکن یکی از دغدغه‌های مهم اعضای هیات علمی است

معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس تامین مسکن یکی از دغدغه‌های مهم اعضای هیات علمی دانست و گفت: تأمین مسکن اعضای هیات علمی یکی از عوامل بازدارنده مهاجرت آنها به خارج از کشور خواهد بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی موسوی معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس در هشتمین نشست مدیران رفاهی دانشگاه های سطح یک کشور اظهار کرد: ادارات رفاه دانشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در قوت و حرکت موتور معرفی دانشگاه ها دارند و با توجه به اینکه دو حوزه کارکنان و اعضای هیات علمی را پشتیبانی می کنند، می توانند با کم کردن دغدغه های همکاران در حوزه رفاهی به عنوان قلب تپنده دانشگاه، میزان رضایتمندی را در دانشگاه ها افزایش دهند.

وی با بیان اینکه مسئولیت و رسالت سنگینی بر عهده مدیران رفاهی دانشگاه ها است و نباید فقط به مسائل روتین رفاهی اکتفا شود، افزود: متاسفانه طی سال های اخیر مهاجرت اعضای هیات علمی افزایش داشته است و این خروج سرمایه های واقعی از کشور خطری برای دانشگاه و کشور محسوب می شود و ما برای نگاه داشت این سرمایه ها باید نهایت تلاش را انجام دهیم و با شناخت ظرفیت ها و معرفی آن ها از امکانات موجود استفاده بهینه کنیم.

موسوی با اشاره به اهمیت تأمین مسکن برای کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه، تصریح کرد: بحث تأمین مسکن به عنوان یکی از دغدغه های اصلی کارمندان و اعضای هیات علمی بسیار حائز اهمیت است و با توجه به شرایط اقتصادی موجود، افزایش قیمت زمین و مسکن باید بتوانیم این دغدغه را کاهش دهیم و از طریق کار جمعی بتوانیم امکانات مناسبی را برای همکاران هیات علمی و کارمندان فراهم نماییم.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس یادآور شد: یکی از دغدغه های اصلی روسای دانشگاه ها و معاونان پشتیبانی و منابع انسانی بحث مسکن می باشد و قطعا تأمین مسکن اعضای هیات علمی یکی از عوامل بازدارنده مهاجرت آنها به خارج از کشور خواهد بود.

وی در ادامه بر اهمیت خدمات مناسب بیمه ای برای کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به استرس های محیطی، شرایط محیط زیستی و ... متاسفانه آمار بیماری های گوناگون در حال افزایش است و ما باید بیمه های خوب با استانداردهای مناسب را شناسایی کنیم که در این راستا به دلیل کم شدن خدمات و محدود شدن سقف بیمه های قبلی طرف قرارداد،‌ ما سعی کردیم بیمه های جوان با مدیران با انگیزه و به روز را شناسایی کنیم و با آن ها قرارداد منعقد کنیم.

به گفته موسوی، هرچند به دلیل جوان بودن بیمه ها برخی از خدمات آنلاین آنها در بیمارستان ها کم است که البته این امر نیز در حال بررسی و بهبود است. اما در حال حاضر پرداخت ها ظرف سه روز صورت می گیرد و امیدواریم این خدمات با پیگیری های صورت گرفته بهتر و بیشتر شود.

وی اظهار کرد: مدیران رفاهی دانشگاه های سطح یک باید بتوانند با هم افزایی و مذاکره گروهی با بیمه ها، قدرت چانه زنی را افزایش دهند و از خدمات و امکانات این بیمه ها نهایت استفاده را ببرند تا در دانشگاه هیچ کس دغدغه هزینه های درمان را نداشته باشدکه قطعا این کار بسیار ارزشمند خواهد بود.

در ادامه طالب نژاد معاون پشتیبانی دانشگاه شیراز گزارشی از تدوین سند رفاهی دانشگاه شیراز به اهمیت خدمات رفاهی کارکنان از نگاه سازمان اشاره کرد و گفت: این خدمات به عنوان ابزاری برای ترمیم حقوق کارکنان می باشد و معافیت مالیاتی، کاهش هزینه های سازمانی،‌ استفاده از امکانات و تسهیلات سازمان،‌ مشهود بودن و قابل لمس بودن و ایجاد نگاه مثبت نسبت به مدیران از دیگر مزایای آن می باشد.

وی اهمیت خدمات رفاهی از نگاه کارکنان را شامل پرداخت هزینه های کمتر، راحتی در دسترسی و دریافت خدمت، توسعه ارتباطات اجتماعی با همکاران و اعتبار در بین اعضای خانواده و دوستان و انطباق بیشتر با نیازها عنوان کرد.

این معاون دانشگاه شیراز در ادامه به اهداف کلان رفاهی کارکنان اشاره و تصریح کرد: ارتقای سلامت جسمی و سلامت روانی کارکنان و ایجاد روحیه نشاط و شادابی، ‌افزایش رضایت و تعلق سازمانی،‌ حفظ و نگهداشت نیروی انسانی توانمند، متخصص و با تجربه،‌ جذب نیروی انسانی با استعداد و مناسب و بهبود وضعیت معیشتی کارمندان از جمله این اهداف مهم می باشد.

وی در پایان مراحل تدوین سند رفاهی دانشگاه شیراز را تشریح کرد و از مدیران رفاهی دانشگاه ها خواست تا نظرات خود را در این زمینه منعکس کنند.

در ادامه نشست گزارشی از کمیته های مختلف رفاهی دانشگاه ها ارائه شد. همچنین شرکت افراگستر ایرسا پارس و شرکت ارائه دهنده خدمات رفاهی نیز به ارائه گزارش پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057941

وب گردی

وب گردی