درخواست پاکستان از دانشگاه تهران برای راه‌اندازی کرسی زبان اردو

رایزن فرهنگی سفارت پاکستان از دانشگاه تهران درخواست کرد کرسی زبان اردو در این دانشگاه فعال شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیرج لال دوسانی رایزن فرهنگی سفارت پاکستان در دیدار با معاون بین‌الملل دانشگاه تهران بر ضرورت راه اندازی کرسی زبان اردو در این دانشگاه تاکید کرد و خاطرنشان کرد: پس از معرفی استادی فرهیخته و واجد شرایط از سوی سفارت پاکستان، دانشگاه تهران می‌تواند از حضور این استاد برای تدریس زبان و فرهنگ اردو استفاده کند.

در این دیدار قهرمانی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران نیز با اشاره به عدم استقبال دانشجویان ایرانی از انتخاب این زبان به عنوان یک رشته تحصیلی در دانشگاه از سفارت پاکستان درخواست کرد، تا گام‌های انگیزشی چون ایجاد بورسیه برای دانشجویان علاقه‌مند و یا دعوت از بزرگان فرهنگی پاکستان برای تدریس زبان و ادبیات پاکستانی و نیز برگزاری تورهای پاکستان را در ایجاد علاقه برای دانشجویان ایرانی بردارد.

وی همچنین پیشنهاداتی را درباره راه‌اندازی مدرک مشترک با دانشگاه‌های سطح یک پاکستان نظیر پنجاب از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با این دانشگاه و تبادل استادان زبان فارسی و اردو از هر دو دانشگاه ارائه کرد.

قهرمانی در ادامه جذب دانشجوی دکترای زبان اردو در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران را پیشنهاد داد و گفت: استفاده از کتب و پایان نامه‌های دانشگاه‌های پاکستان و پیشنهاد به‌کارگیری تجهیزات دیجیتال و استفاده از سیستم آموزشی E-Learning از سوی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران ضروری به نظر می رسد.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران در پایان ضمن دعوت از دانشجویان پاکستانی برای ادامه تحصیل در دانشگاه تهران، تصریح کرد: با توجه به تسلط دانشجویان پاکستانی به زبان انگلیسی این دانشجویان می‌توانند در رشته‌هایی که به این زبان تدریس می‌شوند، در دانشگاه تهران ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057942

وب گردی

وب گردی