ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر برای عضویت هیات علمی دانشگاه شریف

رئیس دانشگاه شریف از ثبت نام بیش از ۵ هزار داوطلب در فراخوان جذب هیات علمی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود فتوحی در جلسه‌ هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه این دانشگاه در راستای تحقق برنامه راهبردی خود گام‌های موثری را برداشته است، اظهار کرد: سرآمدی در آموزش و تأمین سرمایه انسانی جامعه، سرآمدی در علم و فناوری، سرآمدی در اثربخشی اجتماعی، ارتقاء جایگاه دانشگاه به تراز بین المللی، خود اتکائی مالی و ترویج اخلاق و فرهنگ ایرانی اسلامی به عنوان مضامین کلیدی در برنامه راهبردی دانشگاه شریف به شمار می رود.

دبیر هیأت امنای دانشگاه شریف به پذیرش برترین‌های آزمون سراسری و برگزیدگان المپیادهای علمی بین المللی و کشوری در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۵ درصد برگزیدگان اعم از آزمون سراسری و المپیادهای علمی در این دانشگاه را می توان به عنوان دستاورد هفت سال اخیر نامید.

وی همچنین به شرکت بیش از ۵۷۸۱ نفر در فراخوان‌های جذب اعضای هیأت علمی اشاره کرد و افزود: پرونده تعداد ۳۷۷۶ نفر از متقاضیان جذب در کارگروه‌های علمی این دانشگاه بررسی شده است.

فتوحی با ارائه گزارش جذب اعضای هیأت علمی در طی دوره ۹۲ تا ۹۸، اشاره کرد و گفت:تعداد ۱۱۵ نفر عضو هیأت علمی در دانشگاه جذب شده اند که ۷۳ نفر آنان از دانشگاه‌های معتبر خارج دانش آموخته شده اند و ۳۵ نفر فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف هستند.

وی همچنین در خصوص ترکیب اعضای هیأت علمی دانشگاه شریف نیز اظهار کرد: ۳۰۵ نفر از ۴۷۳ نفر اعضای هیأت علمی در مرتبه استادی و دانشیاری (بیش از ۶۴درصد) قراردارند.

دبیر هیأت امنای دانشگاه شریف تاکید کرد: کسب رتبه دوم بین دانشگاه های کشور و رتبه اول بین دانشگاه‌های تخصصی و کسب انواع مدال‌ها در بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور بیانگر توجه به کیفی سازی آموزش در دانشگاه شریف است.

به گفته وی، توسعه دوره‌های چند رشته‌ای و میان رشته ای نظیر دوره کارشناسی ارشد بایو انفورماتیک در دانشکده مهندسی کامپیوتر و دکترای پیوسته علوم و مهندسی اعصاب در دانشکده مهندسی برق همچنین ساماندهی مراکز آموزشی و ساماندهی و ارتقای فعالیت‌های آموزشی بین دانشکده‌ای به عنوان برنامه های آتی دانشگاه شریف به شمار می رود.

رییس دانشگاه شریف از سرآمدی در علم و فناوری به عنوان یکی دیگر از اصلی ترین جهت گیری دانشگاه اشاره کرد و گفت تعداد ارجاعات مقالات در سال ۲۰۱۸ به ۴۷ هزار و ۵۲۰ رسیده که نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود ۶۵۰۰ ارجاع افزایش یافته است. همچنین تعداد مقالات چاپ شده در مجلات Q۱ از ۴۲۲ مقاله در سال ۲۰۱۷ به ۵۰۰ مقاله در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد سرآمدان علمی دانشگاه در سال ۹۸ تعداد نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش دارد ضمن اینکه تحقق هدف راهبردی دانشگاه افزایش تعداد پژوهشگران پسا دکتری و جذب ۸۶ نفر پسا دکتری است.

فتوحی در زمینه تحقق هدف راهبردی توسعه و به کارگیری فناوری های نوین در تأمین نیازهای اساسی کشور به طراحی و ساخت پکرهای متورم شونده قابل بازیافت صنعت نفت، ساخت میکروسکوپ هم کانون برای تصویر برداری پزشکی با دقت بالا، ساخت پوشش عایق حریق برای سازه ها و بازسازی سالن نمایش تئاتر شهر به عنوان نمونه اشاره کرد.

وی همچنین به حمایت از طرح‌های پژوهشی و ارتباط با صنعت با تمرکز بر حل مسائل ملی اشاره کرد و گفت: از ۱۶ طرح در زمینه های سلامت، آب و محیط زیست و انرژی و نظایر آن حمایت شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد شرکت های زایشی در دانشگاه شریف، گفت: در ۵ سال اخیر بیش از ۳۰۰ واحد فناور در مرکز رشد پذیرفته شده و مرکز رشد دارای ۴ سایت تخصصی در زمینه های انرژی، مهندسی پزشکی، شهر هوشمند و مخابرات است و ارزش متوسط هر تیم در هنگام خروج از شتابدهنده به ۲ .۱ میلیارد تومان رسیده است.

رییس دانشگاه شریف در زمینه هدف مهم ارتقاء جایگاه دانشگاه به تراز بین المللی نیز خاطر نشان کرد: کسب رتبه ۴۰۷ با ۲۵ پله صعود در رتبه بندی QS در سال ۲۰۱۹ و کسب رتبه نخست کشوری و جایگاه ۳۰۸ در مهندسی (رتبه سال قبل ۴۵۱-۵۰۰) و رتبه نخست کشوری (۴۵۱-۴۵۰) در علوم طبیعی و رتبه ۳۸ (با رشد ۱۰ پله) در اثر بخشی پژوهش و رتبه ۳۹۴ جهان در شاخص شهرت میان کارفرمایان (با رشد ۱۳۴ پله ای) بیانگر جایگاه خوب دانشگاه در طراز بین المللی است.

دبیر هیأت امنای دانشگاه شریف همچنین از افزایش ۲۸ میلیارد ریالی درآمدهای آموزش‌های آزاد و تخصصی دانشگاه در سال ۱۳۹۷ و ارتقای آن به مبلغ ۲۰۳ میلیارد ریال خبر داد. فتوحی همچنین به تکمیل پروژه کلاس‌های درس دانشگاه به وسعت ۱۰۵۰۰ متر مربع و پروژه دانشکده مهندسی مکانیک با وسعت ۱۵۰۰۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد و دانشکده مهندسی هوافضا با وسعت ۱۸۲۰۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی 60 درصد اشاره کرد.

تصویب آیین نامه جذب پژوهشگران قراردادی در دانشگاه، تصویب اساسنامه پارک علم و فناوری دانشگاه، تصویب آیین تسهیلات مالی و حمایت از واحدهای فناور پارک علم و فناوری و ساختار سازمانی پارک، آیین نامه حق التعلیم مربیان ورزشی،‌ آیین نامه پرداخت حق الزحمه کادر فنی و اجرائی مسابقات ورزشی، آیین نامه نحوه ساماندهی و نحوه فعالیت واحدهای پژوهشی، اخذ مجوز ساخت استاد سرا،‌ موافقت با ساخت پارکینگ دانشگاه و ساختمان خدمات دانشجویی در قالب BOT (ساخت، بهره برداری و انتقال)،‌دستور العمل پرداخت های رفاهی به کارکنان و اعضای هیأت علمی، تعیین شهریه دانشجویان پردیس، نوبت دوم و تک درس و انتقال و تبدیل وضع تعدادی از کارکنان و اعضای هیأت علمی در نهایت تهیه طرح تجمیع خوابگاه‌ها و تبدیل به احسن نمودن آنها در این جلسه مورد موافقت اعضای هیات امنای دانشگاه شریف رسید.

انتهای پیام/فتو

کد خبر: 1057949

وب گردی

وب گردی