علت تفاوت شهریه مدارس غیردولتی چیست؟

معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش به تشریح علت تفاوت شهریه مدارس غیردولتی پرداخت.

مجتبی زینی‌وند در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اخذ شهریه غیرقانونی در برخی مدارس غیردولتی اظهار کرد: من از رسانه‌ها خواهش می‌کنم اگر گزارشاتی مبنی بر تخلف مدارس غیردولتی در اخذ شهریه وجود دارد، در اختیار سازمان مراکز و مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بگذارند.

وی ادامه داد: اگر گزارش تخلف در اخذ شهریه غیرقانونی به سازمان ارجاع پیدا کند، مطمئن باشید این تخلفات با جدیت پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به تفاوت شهریه در مدارس غیردولتی گفت: سازمان شاخص‌های مختلفی برای اخذ شهریه مدارس غیردولتی در نظر گرفته؛ این شاخص‌ها به عنوان معیار تعیین هزینه پرداختی والدین مشخص شده است.

وی بیان کرد: مسئولان یک مدرسه‌ ممکن است برنامه فوق‌العاده‌ای در نظر گرفته باشند که در مدرسه‌ای دیگر اجرا نشود. همچنین 15درصد شهریه به عنوان کیفیت‌بخشی به امور آموزشی و پرورشی مدرسه در نظر گرفته‌ایم.

معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش اضافه کرد: برگزاری اردوهای منظم، کلاس‌های فوق برنامه آموزشی، برگزاری کلاس‌های توانمندسازی معلمان، توجه به آسیب‌های اجتماعی در مدارس و غیره از جمله مواردی است که شامل امتیاز 15درصدی می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 15درصد شهریه به کیفیت بخشی در مدارس اختصاص می‌یابد. مدرسه‌ای که اسناد مربوط را در این زمینه به منطقه ارائه داده باشد، هر منطقه 15درصد شهریه را برای آن محاسبه خواهد کرد؛ طبیعتاً مدرسه‌ای که این اسناد را ارائه نکرده باشد، این امتیاز برای آن محاسبه نخواهد شد. به همین دلیل شهریه‌های مدارس غیردولتی با یکدیگر متفاوت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058010

وب گردی

وب گردی