پیگیری  دقیق پرونده سقوط هواپیمای اکراین، حداقل انتظار مردم است

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمام مسئولان کشور در برابر اتفاق سقوط هواپیمای اکرانی مسئول هستند و پیگیری شفاف این پرونده تا رسیدن به نتیجه‌ نهایی، حداقل انتظار مردم است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نحوه اطلاع رسانی سقوط هواپیمای اکراین اعتماد عمومی به رسانه‌های رسمی کشور را به حداقل رساند.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: هنوز زمان زیادی از شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی، جان‌باختن جمعی از مردم کرمان در مراسم تشییع سردار و سقوط مرگبار و دردناک هواپیمای مسافربری اوکراینی نگذشته بود که خبری سهمگین، داغی تازه بر دل مردم ایران گذاشت. اعلام رسمی بروز خطای انسانی در سیستم پدافندی کشور به عنوان علت سانحه‌ هواپیمای اوکراینی موجی از ابهام، خشم و اندوه را در میان عموم مردم، خاصه دانشجویان داغدار دانشگاه صنعتی شریف ایجاد کرد.

دانشجویان در این بیانیه بیان کردند: بزرگتر از خطای انسانی رخ‌داده در این فاجعه، خطای جمعیِ برخی از مسئولان امر در پنهان‌کاری و کتمانِ دلیل سقوط هواپیما است. مردم ایران، سه روز پر از استرس و نگرانی را پشت سر گذاشتند. روز‌هایی که اخبار مربوط به علل حادثه، مدام تایید و تکذیب می‌شد و نمک بر زخم داغداران این حادثه است. حداقل انتظار و توقع از مسئولان امر، خاصه فرماندهان بلندپایه‌ نظامی، سرعت عمل در مواجهه با افکار عمومی و بیان صادقانه‌ی حقیقت بود. امری که متاسفانه محقق نشد و روز‌هایی تلخ را برای مردم ایران ساخت.

در بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف آمده است: سخنان صریح مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، بیانیه‌ هیئت دولت و اظهارنظر‌های برخی مسئولان و متخصصان، احتمال بروز اشتباه پدافندی در سقوط این هواپیما را به کلی رد می‌کرد و بر همین اساس، تمامی رسانه‌های رسمی کشور در این سه روز با انتشار اخبار و تحلیل‌های متنوع، برای تثبیت این روایت کوشیدند. اما بیانیه‌ امروز ستادکل نیرو‌های مسلح، آب سردی بر پیکر این رسانه‌ها بود و اعتماد عمومی به رسانه‌های رسمی کشور را به حداقل رساند. ضربه‌ای که طی این اتفاقات به اعتماد عمومی وارد شد، ضربه‌ای سهمناک بود که به نظر می‌رسد جبران آن، بسیار دشوار باشد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: در شرایط موجود، به نظر می‌رسد برخورد جدی، مسئولانه و بدون اهمال با مقصرین هر دو فاجعه‌ رخ‌داده یعنی خطای فردی در هدف قرار دادن هواپیما و خطای گروهی در ضربه به اعتماد عمومی، تنها راه موجود در برابر مسئولان امر برای بازگشت اعتماد به افکار عمومی باشد. قوه‌ قضائیه، ستادکل نیرو‌های مسلح و سایر نهاد‌های امنیتی، نظامی و قضایی مرتبط، در برابر اتفاقات اخیر مسئول هستند و باید در برابر این بحران، پاسخگو باشند. پیگیری شفاف و دقیق این پرونده تا رسیدن به نتیجه‌ نهایی، حداقل انتظار مردم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058012

وب گردی

وب گردی