اعضای هیئت اندیشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ورز به جلسات معاونان واحدها دعوت نمی‌شوند/ ایجاد مجلات روان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شناسی در واحدهای استان کرمانشاه

مسئول هیئت اندیشه‌ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه از عدم حضور اعضای این هیئت در جلسات معاونان انتقاد کرد.

علیرضا‌ مرادی مسئول هیئت اندیشه‌ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین فعالیتهای این هیئت در حوزه تعالی علوم انسانی گفت: با توجه به اهمیت موضوع فارغ التحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ضرورت چاپ مقالات و کمبود زیرساخت‌های لازم برای این حوزه، مهم‌ترین وظیفه هیئت اندیشه ورز استان، پیگیری وضعیت مجلات موجود و امکان راه‌اندازی مجلات جدید تعیین شد.

وی افزود: در هیئت اندیشه‌ورز استان کرمانشاه، راه‌اندازی دو نشریه را پیگیری می‌کنیم؛ چرا که چاپ مقاله در فارغ التحصیلی دانشجویان و ارتقای اعضای‌ هیئت‌علمی، امری ضروری است. قبل از شکل‌گیری هیئت‌های اندیشه ورز، ارزیابی از توانمندی و رزومه اعضای هیئت علمی انجام شد به همین دلیل، به دنبال این هستیم که نیازمندی‌های اعضای هیئت علمی برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را شناسایی کنیم.

مرادی ادامه داد: برخی اعضای هیئت علمی در شرایط رکود علمی قرار دارند و چندسالی است که هیچ‌گونه مقاله‌ای را چاپ نکرده‌اند؛ بر همین مبنا باید با بررسی رزومه اعضای هیئت‌علمی در حوزه علوم انسانی، ببینیم برای ارتقای اعضای هیئت علمی چه دوره‌های آموزشی را می توانیم برگزار کنیم.

مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به مجلات علمی موجود در این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد استان کرمانشاه دارای یک مجله علمی به زبان انگلیسی در زمینه نانو است؛ اما هیچ مجله علمی در حوزه علوم انسانی ندارد به همین دلیل، مجله‌ای با موضوع روانشناسی کودکان استثنایی با همکاری گروه روانشناسی دانشگاه تهران و ترکیبی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد و دانشگاه تهران، راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان این که مجله علمی دیگری در حوزه حقوق راه‌اندازی خواهد شد، تصریح کرد: این مجله در حوزه مبانی حقوق و جرم شناسی است که اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد درحال کار روی آن هستند. برای راه‌اندازی این مجله از اعضای هیئت علمی استان‌های اطراف کرمانشاه نیز، استفاده خواهد شد.

مرادی اضافه کرد: برگزاری جلسه مدیران گروه‌های آموزشی در حوزه علوم انسانی، از دیگر فعالیت‌های ما در حوزه تعالی علوم انسانی بوده است. در این جلسه به اهمیت اندیشه ورزی مدیران گروه‌های آموزشی پرداخته شد و افرادی که پتانسیل‌های لازم برای تاسیس مجله‌های علمی را داشتند، شناسایی شدند.

مسئول هیئت اندیشه‌‌‌‌‌ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به مهم‌ترین چالش‌ پیش روی فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز اظهار کرد: مسئولیت اجرای برخی از فعالیت‌های هیئت های اندیشه‌ورز، برعهده برخی معاونت ها قرار دارد؛ به عنوان مثال تدوین کتب درسی در حوزه آموزشی قرار دارد و هماهنگی با معاونان واحدها مشکل است.

وی با انتقاد از عدم حضور اعضای هیئت اندیشه ورز در جلسات معاونان واحدها گفت: اعضای هیئت اندیشه ورز باید با حضور در جلسات معاونان و بررسی بازخورد سخنان آنان، زمینه را با شکل گیری اصلاحات ساختاری فراهم کنند. اما انگار برخی از معاونان با اعضای هیئت اندیشه‌‌‌ورز راحت نیستند و آن‌ها را در جلسات دعوت نمی‌کنند. اعضای هیئت اندیشه ورز حتی در شورای آموزش نیز عضو نیستند.

مرادی افزود: عدم حضور در جلسات و نبود ارتباط موثر با معاونان سبب شده فعالیت هیئت‌های اندیشه ورز اندک باشد؛ مشکلات اعضای اندیشه ورز تا چند پیش به حدی بود که برخی واحدها، دفتری مجزایی برای برگزاری جلسات نداشتند. البته مسئولیت افتخاری اعضای هیئت اندیشه ورز سبب شده برخی از اعضا به دلایل متعددی مانند مشغله‌های کاری، نتوانند فعالیت داشته باشند و در جلسات شرکت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی مواقع خاص مانند زمان برگزاری امتحانات، موجب می شود که بعضی از اعضای هیئت اندیشه ورز نتوانند در جلسات حضور داشته باشند؛ به طوری که برخی از جلسات به دلیل نرسیدن به حدنصاب تشکیل نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058023

وب گردی

وب گردی