دانشجویان ایده‌پرداز در سراهای نوآوری، مشاغل خانوادگی خود را ادامه می‌دهند

مدیرکل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان در سراهای نوآوری می‌توانند مشاغل خانوادگی خودشان را با تلفیق فناوری‌های روز ادامه بدهند.

سیدجواد صدری‌مهر مدیرکل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره افتتاح سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در آینده نزدیک اظهار کرد: سراهای نوآوری تخصصی در واحدهای دانشگاهی تهران غرب، تهران جنوب، تهران مرکزی و شهرقدس در بهمن ماه سال جاری به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: سراهای نوآوری استان تهران در راستای فناوری‌های راهبردی راه‌اندازی می‌شود. سرای نوآوری فناوری‌های کشاورزی، سرای نوآوری فناوری‌های زیست‌محیطی، سرای نوآوری فناوری‌های آموزشی از جمله موضوعات تخصصی درنظر گرفته شده برای استان تهران به‌شمار می‌رود.

مدیرکل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی سراهای نوآوری را «دانشکده‌های فناور» نسل جدید دانشگاه‌ها دانست و گفت: دانشجویان و صاحبان ایده که به‌دنبال راه‌اندازی کسب‌وکارهای گروهی در حوزه‌های فناوری هستند می‌توانند با قرار گرفتن در روندهای استارتاپی، مقدمات کارآفرینی و اشتغال خود را فراهم کنند.

صدری‌مهر بیان کرد: سراهای نوآوری زمانی به کارکردهای حقیقی خود می‌رسند که دانشجویان با ایده وارد سرا شوند و با شرکت‌ها و برندهای تجاری از سرا خارج شوند. البته اینگونه نیست که دانشویان نتوانند با سراها ارتباط برقرار کنند، سراهای نوآوری براساس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های واحد دانشگاهی و منطقه دیده شده و در این خصوص توجه ویژه‌ای به تخصص‌های موضوعی سراها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سراهای نوآوری به‌صورت موضوعی و تخصصی فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: مزیت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های مناطق برای این مدنظر گرفته شده تا دانشجویان بتوانند مشاغل پدران و خانوادگی خودشان را با تلفیق فناوری‌های روز ادامه بدهند و موتور محرکی برای اقتصاد منطقه باشند. اکنون 700 کارخانه فرش ماشینی در شهر کاشان درحال فعالیت است و این نشان می‌دهد که خانواده‌های کاشانی با این صنعت عجین شده‌اند.

مدیرکل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: به‌طور مثال جوانان کاشانی به‌جای اینکه شغل خانوادگی خود را به‌صورت سنتی ادامه دهند، با تحصیل و قرار گرفتن در روندهای سرای نوآوری دانشگاه آزاد، این صنعت را توام با اقتضائات جدید و فناوری پیش خواهند برد. حال سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد واحد کاشان درخصوص همه موضوعات و فاکتورهای تولید یک فرش فعالیت می‌کند.

صدری‌مهر ادامه داد: چنین سرایی از ماشین‌آلات مرتبط با تولید فرش ماشینی گرفته تا موضوعات حوزه شیمی رنگ، طرح و نقش، بازاریابی و فروش فعالیت می‌کند و دانشجویان اغلب رشته‌ها می‌توانند با ارائه ایده‌های خود وارد این سراها شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058060

وب گردی

وب گردی