ارتباط بین سرطان و واکسن آنفولانزا

آزمایش های اخیر انجام شده بر روی موش ها نشان داد که تزریق ویروس غیرفعال آنفولانزا به تومورهای سرطانی باعث کوچک شدن آنها و افزایش کارآیی سیستم ایمنی می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هنگامی که از تومورهای سرطانی صحبت می‌کنیم، عوامل زیادی در پاسخ آن‌ها به درمان دخیل خواهد بود که یکی از این موارد گرم یا سرد بودن تومور است.

در سال های اخیر، نوع جدیدی از درمان ضدسرطان به نام ایمونوتراپی در حال افزایش است. این شکل از درمان با تقویت پاسخ ایمنی بدن در برابر تومورهای سرطانی، مؤثر واقع می شود.

با این وجود، برای این که درمان از شانس بیشتری برخوردار باشد، تومورها باید گرم باشند؛ یعنی باید دارای سلول های ایمنی باشند. اگر تومور به اندازه کافی دارای سلول های ایمنی نبوده یا سلول های سرکوب کننده سیستم ایمنی داشته باشد، به آن سرد گفته می گویند.

سؤالی که محققان برای پاسخ به آن سخت تلاش کرده اند، این است: چگونه تومورهای سرد را به تومورهای گرم تبدیل کنیم تا به سیستم ایمنی درمانی پاسخ می دهند؟

تیمی از محققان مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو، اکنون با استفاده از ویروس های غیرفعال شده آنفولانزا در آزمایش های مدل موش، راهی موثر برای انجام این کار پیدا کنند.

رویکرد جدید تومورها را در موش کوچک می کند


محققان با مراجعه به داده های پژوهشگاه ملی سرطان، ایده جدیدی را برای مطالعه خود دریافت کردند. داده ها حاکی از آن است که مبتلایان به سرطان با عفونت ریه مربوط به آنفولانزا که واکسن دریافت کرده‌اند، وضعیت بهتری نسبت به دیگر بیماران سرطانی داشتند.

محققان با بازسازی این سناریو در مدل های موش تأیید کردند که مبتلایان به تومورهای سرطانی و عفونت‌های مرتبط با آنفولانزا تمایل به زندگی طولانی تری دارند.

بنابراین، محققان در مدل‌های موش ویروس آنفلوانزا غیرفعال شده را به تومورهای ملانوما تزریق کرده و دریافتند که این واکسن با افزایش غلظت سلول‌های دندریتیک در تومورها و تبدیل آن‌ها از سرد به گرم می‌شود.

این سلول ها پاسخ ایمنی را تحریک و در واقع منجر به افزایش سلول های CD8 + T می‌شوند که سلول های سرطانی را تشخیص داده و از بین می‌برند.

در نتیجه، تومورهای ملانومای موش ها با سرعت کمتری رشد یا شروع به کوچک شدن می کنند. محققان نتایج مشابهی را هنگام تحویل واکسن آنفولانزا به تومورهای سرطان پستان سه گانه منفی متاستاتیک در مدل های موش مشاهده کردند.

محققان برای تعمیم دادن این تحقیق روی انسان با مدل‌های مخصوص موش کار کردند که در آنها قادر به پیوند تومورها و سلول های ایمنی از انسان های مبتلا به سرطان ریه و ملانوم متاستاتیک بودند.

آن‌ها اعلام کردند، از آنجایی که انسان و موش تقریباً 95 درصد از نظر ژنتیکی یکسان هستند، امیدواریم این رویکرد در بیماران عمل کند. قدم بعدی که برنامه ریزی شده انجام آزمایشات بالینی برای بررسی عوامل مختلف است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058065

وب گردی

وب گردی