هیات اندیشه‌ورز، قوه مفکره علوم انسانی در استان است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هیات اندیشه‌ورز، قوه مفکره علوم انسانی در استان است خاطر نشان کرد: هیئت اندیشه‌ورز جایگزین هیچ معاونتی در استان نیست بلکه هدف آن اندیشه‌ورزی در حوزه تعالی علوم انسانی است

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، جلسه هیات اندیشه‌ورز علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در واحد رشت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه استان گیلان بیست‌و ششمین استانی است که به آن سفر می‌کنم اظهار داشت: هر استان دارای نکات کلیدی و بسیار مهم است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه سفر به استان‌ها به این معنا نیست که سیاست‌ها و اهداف تبلیغاتی را منتقل کنیم افزود: هدف ما استفاده از تجربیات و نکات کلیدی استان‌ها، برای کل استان‌ها است.

خسروپناه با اشاره به اینکه هیئت اندیشه‌ورز، قوه مفکره علوم انسانی در استان است خاطر نشان کرد: هیئت اندیشه‌ورز جایگزین هیچ معاونتی در استان نیست بلکه هدف آن اندیشه‌ورزی در حوزه تعالی علوم انسانی است.

وی با بیان اینکه این معاونت سه هدف مهم به‌روزرسانی، بومی‌سازی و اسلامی‌سازی علوم انسانی و هنر را در دستور کار خود دارد گفت: حاصل اجرایی و عملیاتی شدن هر کدام از مولفه‌ها توسط هیئت اندیشه‌ورز باید مطابق با اهداف معاونت و با آن مرتبط باشد.

خسروپناه با تاکید بر اینکه اعضا هیات علمی هر استان باید نسبت به اهداف هیئت اندیشه‌ورز توجیه شوند تصریح کرد: ارتباط اعضا هیات علمی با هیات اندیشه‌ورز بسیار مهم است و از نظرات اعضا هیات علمی باید استفاده بهینه شود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه اولویت‌های نخست هیئت اندیشه‌ورز در سراسر کشور انتشار مجلات و توانمندسازی اساتید است تصریح کرد: انتشار مجلات و توانمندسازی اساتید بسیار حیاتی است و فورا باید به آن پرداخته شود.

خسروپناه با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای 10 هزار عضو هیات علمی علوم انسانی است که ۴۷۰ نفر استاد تمام و دانشیار، ۴۵۰۰ نفر مربی و ۵۰۰۰ نفر استادیار است افزود: هیئت اندیشه ورز قصد دارد از تمامی ظرفیت‌های اساتید هیات علمی استفاده کند.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی دانشگاه آزاد اسلامی آموزش محوری است و تا کنون به سمت آموزش و پژوهش محور نرفته است گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای اعضا هیات علمی جوان است که آمادگی پذیرش، رشد و بالندگی را دارند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌های اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون به درستی استفاده نشده است افزود: ساماندهی نشریات علمی، ترمیم رشته‌ها، ساماندهی پایان‌نامه‌ها، شناسایی و معرفی نخبگان علمی، تدوین کتب درسی، اصلاح آئین‌نامه‌های آموزشی و پژوهشی، از مأموریت‌های اصلی هیات‌های اندیشه‌ورز است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1058089

وب گردی

وب گردی