برخلاف عده‌ای قلیل یکباره حس عزاداری به ما دست نداد

دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز یکشنبه 22 دی‌ماه 98 برای همدردی با جانباختگان مسافران هواپیمای اوکراینی و محکوم کردن اتفاقات روز گذشته، تجمع کرده و بیانیه‌ای را قرائت کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز یکشنبه 22 دی‌ماه 98 برای همدردی با جانباختگان مسافران هواپیمای اوکراینی و محکوم کردن اتفاقات روز گذشته، تجمع کرده و بیانیه‌ای را قرائت کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: ما دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این روزهای غم‌انگیز ولی در عین حال سرافرازانه کشوران جمع شده‌ایم تا ابراز هم‌دردی خودمان را به ملت ایران برسانیم. در روزهای اخیر متأسفانه شاهد این بودیم که به دلیل خصومت‌های بی‌پایان رژیم جنایتکار و تروریست ایالات متحده، پس از حمله موفق و سرافرازانه سپاه پاسدان انقلاب اسلامی به پایگاه عین‌الاسد در انتقام ترور سردار دل‌ها، شهید سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و در پی تهدیدهای رئیس جمهور دیوانه و قمارباز این کشور، تمام سیستم پدافندی کشور در حالت آماده‌باش صددرصدی قرار گرفته و به دلیل اشتباه انسانی هواپیمای مسافربری کشور اوکراین که تعداد زیادی از هموطنان‌مان و هم‌نوعا‌ن‌مان در آن قرارداشتند، به اشتباه مورد حمله قرار گرفته و سقوط می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بیگمان این داغی است که بسیار بر قلب‌مان سنگینی می‌کند. ما دانشجویان مسلمان و ایرانی از همان روز چهارشنبه داغدار این عزیزان از دست رفته بودیم و برخلاف عده‌ای قلیل به یکباره روز شنبه حس عزاداری به ما دست نداده است.

دانشجویان امیرکبیر چهار پیام تجمع خود را تصریح کردند: تجمع ما چهار پیام اصلی دارد؛ ما به خانواده‌های عزادار و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گوییم؛ تسلیتی از عمق جان‌مان: ملت انقلابی، تسلیت، تسلیت. ما به عنوان دانشجویان انقلابی و مسلمان ایرانی دانشگاه امیرکبیر وظیفه خود می‌دانیم که پیگیر پیدا کردن و رفتار متناسب با عوامل این اشتباه که خون این عزیزان از دست رفته را به همراه داشته است، باشیم. برادارانه از تمام کسانی که داعیه‌‌دار عزاداری برای عزیزان از دست رفته هستند، درخواست می‌کنیم که شئون عزاداری را حفظ کرده و در عزاداری‌های‌شان سوت و کف نزنند. ما برادران می‌گوییم که هرگونه عقده‌گشایی و نفرت‌پراکنی با سوءاستفاده از خون پاک شهدای حادثه هواپیما مسافربری را محکوم می‌کنیم.

در بند چهارم این پیام آمده است: ضمن اعلام بیعت با رهبر معظم انقلاب، این مصیبت عظما را خدمت ایشان و مجدداً خدمت ملت ایران تسلیت می‌گوییم و اعلام می‌داریم همچنان که در غم عزیزان‌مان می‌سوزیم، از حافظان جان و مال و ناموس‌مان، برادران مخلص پاسدار که شبانه‌‌روز برای امنیت ما تلاش می‌کنند، بابت هتک حرمت صورت گرفته صمیمانه پوزش می‌طلبیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058093

وب گردی

وب گردی