ساختمان آموزشی و مهمانسرای دانشگاه آزاد نیکشهر در اختیار سیل زدگان قرار گرفت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیکشهر از کمک رسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان با همکاری هلال احمر خبر داد.

مسعود رئیسی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات این واحد دانشگاهی برای کمک به سیل زدگان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی این پتانسیل را دارد که مهمان سرا‌ها و سوله‌ها و چادر‌ها را برای اسکان در اختیار سیل زدگان قرار دهد. در حال حاضر ساختمان اداری، ساختمان آموزشی و همچنین مهمانسرای واحد نیکشهر در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است.

او با بیان این که در داخل شهر نیکشهر مشکلی پیش نیامده است اضافه کرد: با این حال ساختمان اداری و مهمانسرای دانشگاه را برای اسکان خسارت دیدگان آماده کردیم. همچنین تیمی برای بررسی ابعاد بحران و کمک به حادثه دیدگان به مناطق سیل‌زده اعزام شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیکشهر گفت: این تیم علاوه بر مشارکت و مدیریت بحران در این مقطع، نسبت به کاهش اثرات روحی، روانی، فرهنگی و اجتماعی حاصل از بروز حادثه در مناطق آسیب‌دیده به صورت علمی وارد عمل خواهد شد.

به گفته او تهیه و توزیع غذا بین سیل‌زدگان از دیگر اقدام‌ دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به سیل‌زدگان است.

او همچنین درباره روستاهای اطراف شهر نیکشهر که درگیر سیل هستند گفت: در حال حاضر ارتباط شهر با روستاهای اطراف قطع است و از بسیاری بخش‌ها، مثل بنت و روستاهای اطراف خبری نداریم و اینترنت و تلفن آن‌ها قطع است.

رئیسی با بیان این که مسیر ارتباطی با بخش بنت و فنوج قطع شده تصریح کرد: در حال حاضر مسیر مسدود است و با توجه به قطعی تلفن و اینترنت از اهالی این دو روستا خبری در دست نیست. نیاز به یک بالگرد داریم تا بتوانیم کمک رسانی به این روستاها را هر چه سریعتر آغاز کنیم.

او در پایان گفت: امتحان‌های دیروز و امروز لغو شد و طی یک اطلاعیه زمان برگزاری مجدد اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058099

وب گردی

وب گردی