گوشت‌خواران قلباً با گیاه‌خواری موافقند

تحقیقات جدیدی که توسط یک دانشجوی دانشگاه «باث» منتشر شده نشان‌دهنده گرایش بیشتر گوشت‌خواران به مصرف سبزیجات است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مطالعه جدیدی که به تازگی منتشر شده و افکار عمومی در مورد رژیم‌های غذایی گیاهی را مورد بررسی قرار داده است، حمایت گسترده‌ای از مزایای زیست محیطی گیاهخواری را بین گوشت‌خواران پیدا کرده؛ اما نشان‌دهنده وجود موانع عملی مانند سلیقه قیمت و مواردی این‌چنینی در انتخاب این عادت غذایی است.

تجزیه و تحلیل منتشر شده توسط «کریس برایان» دانشجوی دکترای دانشگاه «باث» در مجله «Sustainability» نشان می‌دهد که 73درصد از گوشتخواران مورد بررسی، گیاه‌خواری را اخلاقی، 70درصد مفید برای محیط زیست و نیمی (50درصد) آن را سالم و 60درصد آن را قابل قبول دانستند.

در مقابل، بیش از 80درصد پاسخ‌دهندگان تصور می‌کردند که گیاهخوار بودن آسان نیست، 77درصد آن را ناخوشایند و بیش از 60درصد تصور می‌کنند که لذت بخش نیست. نگرش پاسخ دهندگان به گیاهخواری تقریباً در همه موارد مثبت بود.

این مطالعه که شامل هزار زن و مرد با میانگین سنی 34 سال بود در سپتامبر 2018 انجام شد. شرکت‌کنندگان از طریق بستر نظرسنجی Prolific به صورت آنلاین جمع‌آوری شدند. این کار تا حدی توسط موسسه خیریه «Viva» تأمین مالی شد. تحقیقات برایان به دلیل تغییرات آب‌و هوایی و کاهش مشکلات حیوانات روی تغییر رویکرد مصرف گوشت آن‌ها متمرکز شد.

بر اساس اعلام برایان این مطالعه نشان می‌دهد که بیشتر مردم با اخلاق گیاه‌خواری موافق و از مزایای آن آگاه هستند؛ اما از نظر تغییر رفتارها باید تصدیق کنیم که از نظر سلیقه برای بسیاری از افراد بسیار گران‌قیمت و ناخوشایند است.

وی اظهار کرد: جالب اینجاست که از زمان تحقق این مطالعه، همه این موارد به طور اساسی تغییر کرده است. سوپر مارکت‌ها، رستوران‌ها و حتی مراکز فست فود چندین گزینه گیاه‌خواری با کیفیت بالا و مقرون به صرفه برای خرید به مشتریان ارائه داده‌اند. برهمین اساس اگر بخواهیم مصرف محصولات حیوانی را در انگلیس و در سراسر جهان کاهش دهیم توسعه گزینه‌های مناسب با کیفیت بالا برای محصولات دامی مهم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058108

وب گردی

وب گردی