آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق سیل‌زده در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر دربارهٔ آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق سیل زده در جنوب کشور گفت: در استان هرمزگان، ۱۱ هرستان شامل بشاگرد، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، حاجی‌آباد، خمیر، رودان، سیریک، قشم، میناب تحت تأثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفته و به ۲۹ شهر و روستا و ۱۳۱۳ نفر امداد رسانی شده‌است.

وی از اسکان اضطراری ۹۲ نفر و تخلیه آب از ۱۲۸ واحد منزل مسکونی خبر داد و افزود: ۲۵۰ نفر در قالب ۵۰ تیم کار امداد رسانی را انجام داده و ۱۸ دستگاه چادر، ۳۷۰ پتو، ۱۲۲ تخته موکت، ۱۱۴۴ کیلوگرم نایلون و ۵۱ بسته غذایی توزیع شده‌است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: با توجه به اینکه شیب اکثر شهرها و روستاها به سمت دریای عمان و خلیج فارس است و سرعت تخلیه آب، نیازی به تخلیه مناطق نیست؛ مشکل فعلی مانند سال‌های گذشته ساخت و ساز در رودخانه‌های فصلی است مانند راه، پل و منازل مسکونی.

سلیمی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و اینکه جبهه بارشی تازه از استان‌ها خارج شده جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب شرق کرمان، شرق هرمزگان بیشترین بارش را داشتند.

وی با اشاره به امدادرسانی به مردم استان سیستان و بلوچستان طی ۷۲ ساعت گذشته، بیان داشت: دلگان و کنارک به دلیل اینکه در پایان دست قرار گرفته‌اند و حجم انبوهی از سیلاب از ۱۲ شهر منطقه بلوچستان و شهرستان جیرفت در حال ورود است، برای ۴۸ ساعت آینده وضعیت ناپایدار دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ۱۳ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیکشهر، هیرمند متأثر از سیل و آبگرفتگی قرار گرفته‌اند، گفت: به ۴۰ شهر و روستا و ۱۲۴۸ نفر امداد رسانی شده و ۳۲۷ نفراسکان اضطراری داده شده‌اند؛ ضمن اینکه یک نفر در راسک مفقود شده‌است.

سلیمی از فعالیت ۱۰۴ تیم امداد رسان در قالب ۵۲۱ نفر خبر داد و افزود: ۸۰ دستگاه چادر، ۲۵۳ تخته پتو، ۱۴۲ تخته موکت، ۱۶۹۷ کیلوگرم نایلون و ۴۶۴ قوطی کنسروجات توزیع شده‌است.

وی با اشاره به امدادرسانی به مردم استان کرمان در سیل و آبگرفتگی طی ۷۲ ساعت گذشته، اظهار داشت: ۶ شهرستان شامل شهرستان‌های کرمان، ساردوئیه، شهداد، سیرجان، راهبر و سرویژن ساردویه درگیر برف و کولاک هستند؛ ضمن اینکه ۱۴ تیم عملیاتی در محورها حضور داشتند و به ۵۳۴ نفر امدادرسانی شده‌است.

رئیس سازمان امداد و نجات از توزیع اقلام امدادی شامل ۳۲ تخته پتو، ۲۹ بسته غذایی، ۲۰ باکس آب معدنی و ۹۰ کیلو نایلون خبر داد و گفت: سیل در شهرستان‌های منوجان، کهنوج، ساردوئیه ارزوئیه، قلعه گنج، ریگان و رودبار جنوب جاری بوده‌است؛ ضمن اینکه ۱۶ تیم در این مناطق فعالیت داشتند و به ۶۹۲ خانوار در قالب ۳۳۵۷ نفرامداد رسانی شده‌است.

سلیمی از توزیع ۲۳۲ بسته مواد غذایی، ۹۷۲ کیلو نایلون، و ۲۳۱ تخته پتو، ۱۷ دستگاه چادر، ۱۵ دستگاه چراغ و الورو ۴۱ تخته موکت خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امروز عملیات امداد و نجات در این شهرستان‌ها پایان پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058116

وب گردی

وب گردی