افتتاح اولین نمایشگاه تصویرسازی کودکان نابینا و کم بینا در گالری رودکی

برای نخستین بار نمایشگاه تصویر سازی 30 کودک نابینا و کم بینا که 2ونیم سال برای ساخت آنها تلاش کرده اند؛ در گالری رودکی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مراسم افتتاح نمایشگاه تصویر سازی کودکان نابینا و کم بینا با عنوان "دست های بینا " با حضور زهرا نژاد بهرام و مجید فراهانی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 و جمعی از مدیران و مسئولین شهری در گالری رودکی که در پهنه رودکی واقع شده است؛ برگزار شد.

نصراله آبادیان در مراسم افتتاح نمایشگاه تصویر سازی کودکان نابینا و کم بینا گفت: این نمایشگاه با همکاری کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران، اداره زیبا سازی و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 و تلاش های 30 کودک نابینا و کم بینا از دبیرستان نرجس با مربی گری سیما شاهرخی که به مدت 2ونیم سال برای دوره های آموزشی و تولید آثار تلاش کرده اند ؛ دایر شده است.

آبادیان افزود: آثار نمایشگاه به صورت حسی – لمسی توسط دانش آموزان دختر با ابزارهای مختلف خلق شده و شامل دو بخش«هنر دست‌ورزی» و «هنر تصویرسازی» است.

وی گفت: مدیریت شهری از اجرای برنامه هایی با محوریت رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان حمایت می کند و حاصل تلاش های این کودکان را که نشان دهنده خلاقیت و استعداد آنان است؛ ارج می نهیم .

در ادامه سیما شاهرخی نخستین مدرس آموزش تصویرسازی لمسی به کودکان نابینا که آموزش کودکان نابینا برای راه اندازی نمایشگاه تصویر سازی را عهده دار بوده گفت: آموزش تصاویر لمسی برای 30 دانش آموز دختر از 2ونیم سال پیش آغاز شد که با توجه به علاقه و استعداد کودکان کارگاه های مختلفی در مدرسه نابینایان نرجس طراحی شد تا به مرحله تصویر سازی برسند.

وی ادامه داد: این کارگاه های آموزشی در 3 بخش کارگاه حسی لمسی - دست ورزی ، مبانی هنرهای تصویری و کارگاه تصویر سازی برگزار شد و دانش آموزان طی آن آموزش استفاده از لامسه، شناخت، اشکال و مفاهیم، کنارهم چیدن اشکال و ... را فرا گرفتند تا بتوانند جهان پیرامون خود را بهتر بشناسند .

شاهرخی همچنین افزود: تمام ابزار و لوازم مورد استفاده برای خلق آثار تصویر سازی کودکان نابینا، حسی-لمسی است که به کودکان کمک می کند کارشان را بفهمند و خلاقیت و قدرت تصویر ذهنی شان قوی شود.

وی گفت: آثار کودکان در نمایشگاه قابل فروش است و تمام عایدی حاصل از آن صرف امور خیریه خواهد شد.

بر اساس این گزارش نمایشگاه آثار کودکان نابینا ازشنبه 21 تا روز سه شنبه 26 دی ماه از ساعت 9 صبح تا 16 آماده بازدید عموم است که علاقمندان می توانند به خیابان استاد شهریار ، هانری کربن ، گالری رودکی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058125

وب گردی

وب گردی