شیوه‌نامه برنامه ملی شهاب ابلاغ شد

وزیر آموزش و پرورش شیوه‌نامه اجرایی برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) را به همه ادارات آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، برنامه ملی شهاب از تأکیدات مقام معظم رهبری و در راستای اسناد بالادستی کشور و با در نظر گرفتن سیاست تلفیقی و همگانی در شناسایی و پرورش استعدادها و مستند به اسناد قانونی از جمله راهکار (۱‌-۲-۱) سند راهبردی کشور در امور نخبگان بوده است.

این برنامه مبنی بر استقرار نظام شناسایی و هدایت استعدادهای برتر با روش‌های مربی‌محور مرحله‌ای و نامحسوس بر سه وجه آموزشی، تربیتی و پژوهشی تاکید دارد، در سال تحصیلی جاری همه مناطق آموزشی و پرورشی کشور تحت پوشش این برنامه ملی قرار گرفته‌اند.

در این شیوه‌نامه تاکید شده است: به منظور شناسایی، تربیت و هدایت استعدادهای برتر و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و بالندگی آنان شیوه‌نامه اجرایی برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) جهت اجرا در سال تحصیلی 99-98 در مناطق آموزشی و پرورشی و پایه‌های تحصیلی تعیین شده ابلاغ می‌شود. به همین‌ منظور موضوع باید در دستور کار ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و ادارات شهرستان‌ها، نواحی و مناطق قرار گرفته و تصمیمات لازم برای اجرا و ارتقای کیفیت این برنامه ملی، اتخاذ و عملیاتی شود.

همچنین وزیر آموزش و پرورش در این شیوه‌نامه آورده است: امید است تا با همت و تلاش مسئولانه، همه‌جانبه و کارشناسی، توان و تجارب مدیریتی، همکاری و هم‌افزایی تمامی معاونان اداره اداره کل آموزش و پرورش استان، به‌ویژه معاونت آموزش ابتدایی و دیگر عوامل موثر در راهبری و اجرای برنامه ملی شهاب، زمینه‌های ارتقای کیفیت اجرا و تحقق اهداف مورد نظر این برنامه فراهم آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058170

وب گردی

وب گردی