راز اتحاد از 78 تا 98

مردم این روزها بیش از هر زمان دیگری نیاز به اتحاد دارند و با درس گرفتن از وقایع و آشوب‌های 78، 88 و ... باید فرمول اتحاد بار دیگر به دست ملت اجرا شود.

گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجید فاضلی: صبح روز شنبه، 21 دی 1398 برای ایران با تلخی شروع شد. بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح شوکی به مردم وارد کرد. بیانه اطلاع می‌داد که هوایپمای اوکراینی توسط پدافند هوایی مورد اصابت موشک قرار گرفته است. با این بیانیه گویی سرمای زمستان تا مغز استخوان مردم نفوذ کرد.

مردم بعد از شنیدن این بیانیه واکنش‌های زیادی از خود نشان دادند. فضای مجازی عرصه پر تنش واکنش‌های مردم شد. حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند و از پیدا و پنهان سانحه هوایی تهران_کیف صحبت می‌شد؛ اعتماد جریحه‌دار شده مردم محور اصلی این واکنش‌ها بود. مردم که فرض می‌کردند مسئولان آن‌ها را محرم خود می‌دانند با رفتار شوک آوری مواجهه شده بودند.

همان روز انتشار خبر علت سانحه هوایی تهران_ کیف، سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رسانه ملی حضور می‌یابد. توضیحات این مقام مسئول منجر به روشن شدن زوایای مختلف سانحه هوایی می‌شود اما باز هم سوالات زیادی در اذهان عمومی باقی ماند. سوالاتی که شاید تاریخ به آن‌ها پاسخ دهد.

عده‌ای بعد از این توضیحات شروع به دوقطبی سازی کردند. محور اصلی آن هم قرار دادن مردم در برابر نظام است. کاری که درست در اتفاقات آبان ماه تکرار شد و حتی قبل تر از آن در حوادث سال1388 نسخه حادتر آن به خوبی اجرا شده بود.

سال 88 مردم بر سر مسئله صحت انتخابات ریاست جمهوری دچار چند دستگی شدند عاقبت نیز با روشن شدن ماجرا به اتحاد رسیدند و در آخر حماسه 9 دی را رقم زدند؛ اما در حوادث سانحه اخیر نیز عده‌ای به دنبال قرار دادن مردم در برابر نظام و ایجاد چند دستگی در میان آن‌ها هستند. دم خروس این مسئله چند شب پیش روبروی دانشگاه امیر کبیر بیرون زد. سفیر انگلیس در میان جمعیت معترضان دستگیر شد و از طرفی چندی بعد ترامپ اولین توئیت فارسی خود را نوشت. این توئیت در حمایت از افرادی بود که در کشور اقدام به ایجاد آشوب کرده بودند و با شعارهای سیاسی به دنبال متشنج کردن اوضاع کشور و رشد بذر چند دستگی در میان مردم بودند.

اتحاد گرما بخش مردم رمز پیروزی آن‌ها در این روزهای سرد زمستان است. اتحادی در برابر دشمنان داخلی و خارجی که منجر به پاسخگویی مسئولان شود. زیرا مردم نیز مطالبه دارند. مخصوصا که در جریان حادثه هوایی تهران_کیف گویی اعتماد آن‌ها جریحه‌دار شده است.

این مردم همان‌هایی هستند که در تشییع پیکر مطهر شهیدحاج قاسم سلیمانی حماسه آفریدند و با کار خود دوباره چشم دنیا را به خود خیره کردند آن‌ها متحد شدند و بر بوم تاریخ، نقشی از حماسه زدند. صدالبته در این روزها نیز با اتحاد خود در برابر دشمنان کشور می‌توانند راه جمهوری اسلامی را برای عبور از مشکلات موجود سهل و هموار کنند. اما مسئولان هم نباید از یاد ببرند که مردم را باید محرم خود بدانند. ایران خانواده‌ای دارد که مردم جزو جدا ناپذیر آن هستند. ناگفته‌ای نباید با محرم اسرار پوشیده بماند.

خبرنگار گروه آموزش عالی ایسکانیوز*

انتهای پیام/

کد خبر: 1058198

وب گردی

وب گردی