گردشگری علمی به کمک واحدهای دانشگاهی توسعه می‌یابد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با افزودن رشته گردشگری به رشته‌های تحصیلی در پیشبرد صنعت توریسم تأثیر‌گذار خواهد بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از لنجان، سیدمسعود داودی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان ظهر امروز در جلسه‌ای با مدیران ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به صنعت گردشگری اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با برنامه‌ریزی کلان و افزودن رشته گردشگری به رشته‌های تحصیلی نهایت استفاده را خواهد برد.

وی افزود:‌ با توجه به ظرفیت لنجان در زمینه گردشگری و تقاضای گردشگران، ایجاد زیرساخت‌هایی مانند توجه به مکان‌های تاریخی، ساخت هتل، ایجاد راه‌های دسترسی به مناطق گردشگری، برنامه‌ریزی برای اقامت گردشگران، تدوین برنامه‌های گردشگری برای گردشگران ازجمله مواردی است که در رونق گردشگری مؤثر خواهد بود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان اضافه کرد: اجرای طرح‌های آموزشی با خدمت، کارگاهای آموزشی و پژوهشی مدیران، مسئولان و کارکنان ادارات و کارخانه‌های شهرستان و اجرای دوره‌های موفق مهارت‌های تعلیم و تربیت برای متقاضیان به‌صورت مستمر از برنامه‌های آتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان است.

داودی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۰ با محدودیت‌های توسعه فضای آموزشی، طرح جامع برای گسترش مدارس غیرانتفاعی کشور ارائه داد و متعاقب آن بر اساس توصیه رئیس وقت هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیت‌های سازمان سما شکل گرفت. از همین رو با توجه به ظرفیت علمی و تجهیزاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان، تأسیس مدارس سما و توجه به تربیت علمی دانش‌آموزان یکی از محورهای حرکت این واحد دانشگاهی است.

مدیر خانه‌سازی ذوب‌آهن اصفهان نیز با اشاره به زیرساخت‌های ورزشی ذوب‌آهن اصفهان و لنجان گفت: رشته تحصیلی مهندسی ورزش، تخصصی است که با توجه به جزئیات طراحی فضاها و مکان‌های ورزشی (تهویه مطبوع، کف‌پوش‌ها، نور و صدا) به تحلیل نکات مهم در طراحی ابزارهای جدید ورزشی نیز توجه دارد؛‌ بنابراین با توجه به ورزشگاه‌های اطراف دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان ازجمله ورزشگاه بزرگ ذوب‌آهن و مجتمع فولاد، این رشته می‌تواند بازار کار بسیار خوبی برای جوانان لنجان فراهم کند.

ایرج شیرالی با اشاره به توسعه فضای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان در شهر فولادشهر مطرح کرد: با راه‌اندازی کارخانه ذوب‌آهن اصفهان سال ۱۳۴۷، شهر فولادشهر توسط کمیسیونی مرکب از کارشناسان ایران و روسی که در راستای کمک‌های فنی برای ساختمان کارخانه ذوب‌آهن اصفهان و انتخاب محل شهرسازی آن به ایران اعزام شده بودند، انتخاب شد.

وی ادامه داد: این شهر از اقوام مختلف سراسر ایران مهاجر داشته که البته اکثر جمعیت فولادشهر را قوم مردم بختیاری و خوزستانی‌های خونگرم تشکیل داده‌اند؛ بنابراین با توجه به اینکه ۵۰درصد شهرستان در فولادشهر ساکن بوده و این شهر از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است، نیازمند رشد و پیشرفت علمی دانش‌آموزان تا مقطع آموزش عالی است و امیدواریم این مهم توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با راه‌اندازی مدارس سما و گسترش واحد دانشگاهی محقق شود.

مدیر خانه‌سازی ذوب‌آهن اصفهان با تأکید بر اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: هدف اصلی در اقتصاد مقاومتی غلبه بر فشارها و ضربه‌های اقتصادی است که از سوی نیروهای متخاصم دشمن ایجاد می‌شود. در اقتصاد مقاومتی یکی از ارکان اساسی مقاوم بودن اقتصاد است؛ یعنی باید بتواند در مقابل توطئه‌های دشمنان مقاومت کرده تا در مقابل ترفندهای دشمنان کمتر آسیب ببینیم؛ بنابراین شرایط این امر، استفاده از همه ظرفیت‌های موجود است.

شیرالی تصریح کرد:‌ «باید از افکار، اندیشه‌ها و سرمایه‌های موجود استفاده شود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با شرایط بسیار مطلوب و مساعدی که دارد، می‌تواند با زیرساخت‌های بسیار عالی خود ازجمله سرمایه‌های انسانی علمی و متخصص این راه را هموار کند.»

فرمانده حوزه مقاومت بسیج فولادشهر نیز با تشریح فعالیت‌های مؤسسه راویان فتح لنجان اظهار کرد: این مؤسسه با هدف جمع‌آوری و ایجاد گنجینه، بانک اطلاعاتی و نشر آثار دفاع مقدس و انجام برنامه‌های فرهنگی مذهبی ایجاد شده و در واقع ایجاد مکانی برای تأمین و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص در حوزه فرهنگ و جنگ نرم است.

پرویز امیدی فولادشهر را به ایرانی کوچک تعبیر کرد و گفت: فولادشهر با مردمانی بزرگ، با فرهنگ متفاوت و تنوع قومی، قابل توسعه و پیشرفت است؛ بنابراین حوزه مقاومت بسیج فولادشهر از هیچ‌گونه کمکی در زمینه توسعه فضای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان مضایقه نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه مقاومت بسیج فولادشهر و ذوب‌آهن اصفهان آمادگی دارد با بهره‌گیری از همه توانمندی‌های خود در راستای افزایش بهره‌وری، تولید و گسترش فعالیت‌های جهادی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان همکاری کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058210

وب گردی

وب گردی