پیشنهادهایی برای رفع مشکلات فردی و اجتماعی در «میثاق پنجم»

کتاب «میثاق پنجم» اثر نویسنده مکزیکی با ارائه راهکارهایی به انسان‌ها در رفع مشکلات اجتماعی و فردی خود کمک کند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، کتاب «میثاق پنجم» نوشته دون میگوئل روئیز و دون هوزه روئیز از سوی انتشارات علمی به چاپ رسید.

دون میگوئل روئیزمتولد نویسنده مکزیکی متولد 1952 است. آثار او استفاده از آموزه‌های باستان به عنوان ابزاری برای دستیابی به روشنگری معنوی معاصر است. نام روئیز در سال 2018 به عنوان یکی از100 نفری که دارای تأثیرات معنوی بر زندگی انسان‌ها هستند، فهرست شده است.

معروف‌ترین کتاب او «میثاق پنجم» است. او در این کتاب که به همراهی دون هوزه روئیزمنتشر شده است به این موضوع می‌پردازد که در زندگی، تمام عقایدی که از طرف والدین، معلم‌ها، دین، و اجتماع دریافت کرده‌ایم ما را به این باور می‌رساند که برای پذیرفته شدن در جامعه باید جور خاصی باشیم.

آنها به ما می‌گویند چه آدمی باشیم، ظاهرمان چطور باشد، چگونه رفتار کنیم، چه کاری انجام دهیم، و چه کاری انجام ندهیم. و چون آنچه هستیم خوشایندمان نیست، به آنچه نیستیم تظاهر می‌کنیم. می‌ترسیم از دید دیگران خوب نباشیم، زیرا از طرد شدن وحشت داریم و به همین دلیل است که به جستجوی کمال می‌رویم. ما طی این جست‌وجو، تصویری از کمال برای خود می‌سازیم، تصویری از آنچه نیستیم ولی دلمان می‌خواهد باشیم. از خود راضی نیستیم و شروع می‌کنیم به قضاوت کردن خودمان؛ اینجا است که داستان زندگی غم‌انگیز می‌شود.

نویسندگان در دو بخش کلی که هرکدام شامل فصل‌های مجزا هستند تلاش می‌کنند با ارائه راهکارهایی به انسان‌ها در رفع مشکلات اجتماعی و فردی خود کمک کند.

میثاق پنجم نوشته دون میگوئل روئیز و دون هوزه روئیز با ترجمه حدیث پیا در 119صفحه و با قیمت 33500تومان از سوی انتشارات علمی منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058222

وب گردی

وب گردی