مقابله دانشجویان تبریزی با هنجارشکنی و آشوب+ عکس

دانشگاه تبریز شاهد صحنه‌های پرالتهابی بود که البته حضور به‌موقع دانشجویان اجازه تکرار حوادث تلخ مشابه تهران را نداد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ‏تعدادی از دانشجویان دانشگاه تبریز به‌یاد دانشجویان مسافر هواپیمای اوکراینی در دانشگاه دور همدیگر جمع شدند و شمع روشن کردند. در این بین عده‌ای قصد ایجاد آشوب را داشتند؛ ‏اما دانشجویان بسیجی دانشگاه تبریز با برپایی دسته عزاداری حضرت زهرا (س) و سردارن شعار «الله اکبر» غائله را ختم کردند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز برای شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی، مراسم یادبود برگزار کرد و از طرفی اجازه نداد عده‌ای خاص، مراسم را به اغتشاش بکشانند.

دانشگاه تبریز به یکی از هشتگ‌های داغ فضای مجازی نیز تبدیل شد و دانشجویان دانشگاه تبریز به براندازان هشدار دادند که اجازه نمی‌دهند اتفاقات روزهای گذشته در دانشگاه‌های تهران، در این دانشگاه تکرار شود.

یکی از دانشجویان با اشاره به پایمردی مردم تبریز در فتنه‌های دهه‌های اخیر، در توئیتر نوشت: «78، 88، 98، فرقی نداره، تبریزیا پای ولی مردونه ایستادن.»

یکی دیگر از کاربران به حضور به‌موقع و پرشور دانشجویان بسیجی اشاره کرد و نوشت: «شاید نمی‌خواستم بیام تجمع اما غیرت بچه‌های دانشگاه خون رو تو کل بدنم پمپاژ کرد.»

کاربر دیگری نوشت: «بچه‌های دانشگاه تبریز برای شهدای حادثه هواپیما یادبود گرفتن. مردونه نذاشتن اغتشاشگرا هم فضا رو لجن‌بار کنن.»

کاربر دیگری به براندازها هشدار داد و در صفحه خود نوشت: «از این به بعد دانشگاه‌ها زمین بازیتون نیست.»

کاربری دیگر تأکید کرد: «دانشگاه امیرکبیر دیگه قرار نیست تکرار بشه.»

فردی دیگر در صفحه شخصی خود، نوشت: «این دانشگاه فاطمیه/ براندازو راه نمیده.»

دانشجویان بسیجی با شعارهایی مانند «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده»، «لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین است» و همچنین شعارهایی به زبان ترکی با مضمون «آذربایجانِ جانباز، از خامنه‌ای جدا نمی‌شود»، پشتیبانی خود از ولایت فقیه را اعلام کردند.

این دانشجویان با به‌راه انداختن دسته‌های سینه‌زنی، همدردی خود با شهدای هواپیمای اوکراینی را اعلام کردند و به معترضان اجازه بهره‌برداری و سوءاستفاده از احساسات شرکت‌کنندگان در مراسم را ندادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058224

وب گردی

وب گردی