مهمترین فاکتور در تولید ملی حمایت از دانش و فکر کارآفرینی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: دانشگاه ها می توانند با حمایت از برنامه ریزی های دقیق و عملیاتی در حوزه های آموزشی و پژوهشی زمینه رشد تولید ملی را فراهم کند.

عزیز جوانپور در حاشیه بازدید از کارخانه کاشی تبریز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در تبریز گفت: در حال حاضر استراتژی دانشگاه آزاد اسلامی حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم یعنی دانشگاه کارآفرین، است.

وی افزود: اگر دانشگاهی نتواند به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم برود، می‌توان گفت موفق عمل نکرده است و به عبارتی دانشگاهی موفق است که بتواند ثروت‌آفرینی و اشتغال‌زایی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به ایجاد ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با صنایع تاکید کرد و افزود: برخی از صنایع و کارخانجات مشکلات و مسائلی دارند که می توانند با کمک دانشجویان تحصیلات تکمیلی و استادان این مشکلات را ترفیع کنند.

جوانپور افزود: مهمترین فاکتور در تولید ملی حمایت از دانش و فکر کارآفرینی است که دانشگاه ها می توانند با حمایت از برنامه ریزی های دقیق و عملیاتی در حوزه های آموزشی و پژوهشی زمینه رشد تولید ملی را فراهم کند.

این بازدید با حضور مدیر عامل کارخانه کاشی، رایزن اقتصادی کنسوبگری ایران در اربیل عراق، نمایندگان شرکت های معتبر تجاری و سرمایه گذاری، نمایندگان پارلمان و نمایندگان علمی-آموزشی اقلیم کردستان عراق و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، معاون پژوهشی و فناوری، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی، مدیر مرکز رشد، مدیر اقتصاد دانش بنیان، مدیر ارتباط با صنعت واحد تبریز صورت گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1058234

وب گردی

وب گردی