تبدیل محیط آموزشی به محل تربیتی محور اصلی سند تحول بنیادین است

معاون فرهنگی و دانشجویی سازمان سما کشور گفت: سما جز با هدایت و رهبری درست و اثرگذار روسای برند نخواهد بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بجنورد، شب گذشته نشست مدیران سمای استان خراسان‌شمالی با حجت‌الاسلام والمسلمین وحید معتمدی معاون فرهنگی و دانشجویی سازمان سما در سمای شیروان برگزار شد.

دبیر شورای سیاستگذاری سمای استان خراسان‌شمالی در این نشست گزارشی از عملکرد معاونت‌ها و مدارس استان ارائه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود حق به‌جانب اظهار کرد: سما جز با هدایت و رهبری درست و اثرگذار روسای برند نخواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی سازمان سمای کشور نیز در این خصوص گفت: انسان‌ها همواره به دنبال بهترین مصلحت‌ها هستند که بهترین مصلحت و کلید اساسی زندگی آدمیان بندگی خالص خداوند است، بنابراین مسئولیت تعلیم و تربیت انسان‌ها بندگی ویژه خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید معتمدی به تبیین اصلی‌ترین مباحث مطرح تربیتی ویژه دانش‌آموزان در معاونت فرهنگی سازمان سما پرداخت و افزود: موضوع تربیت دانش‌آموزان یک محور اصلی در سند تحول بنیادین بوده که مدارس را از محیط آموزشی به محل تربیتی تبدیل می‌کند.

وی، استفاده از فرهنگ غنی تمدن ایران اسلامی در تعلیم، تربیت و پرورش دانش‌آموزان به صورت مهاجم در امور تربیتی و مذهبی را از مهم‌ترین وظایف کارکنان مدارس سما عنوان کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی سازمان سما، استفاده از تجارب مسئولان و حذف تمرکززدایی، پیشروی مسابقات طرح قدس به سوی نهادینه‌کردن آموزش قرآن، اجرای طرح امین در مدارس، تقویت بسیج دانش‌آموزی، برگزاری طرح سراسری نماز در مدارس سما، استفاده از دارالقرآن‌ها، اجرای طرح افزایش ساعت تربیت‌بدنی، اجرای طرح پایش سلامت و بوفه سنتی و اسلامی سلامت، اهمیت و نهادینه کردن هنر در بین دانش‌آموزان به صورت صحیح، دقت در پوشش و حجاب اعضای مدارس سما را مهم‌ترین سیاست‌های امروز معاونت فرهنگی سازمان سما اعلام کرد.

رئیس سمای شیروان نیز یادآور شد: امروزه جنگ فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی قرار دارد و کارکنان سما باید علم را با عمل داشته باشند.

حمید نجف‌زاده عنوان کرد: در مدارس سمای شیروان دانش‌آموزان همه‌جانبه به صورت فرهنگی، آموزشی، عقیدتی و سیاسی رشد پیدا می‌کنند و این واحد یک برند در سطح شهر است و کارکنان با توان فراوان در خدمت فرزندان این مرزوبوم هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058244

وب گردی

وب گردی