چرا وزارت علوم علیه دانشگاه آزاد تبعیض دارد؟

چرا دانشگاه آزاد در برخی موارد مورد قبول وزارت علوم، سایر دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی و … حتی براساس بخشنامه‌ها نیست؟ مگر دانشگاه آزاد مورد تأیید وزارت علوم نیست؟

به گزارش ایسکانیوز، در پی فراخوان دکتر محمدمهدی طهرانچی برای نقد مدیریت یکساله او بر بزرگترین دانشگاه کشور، باشگاه خبرنگاران دانشجویی نقدهای رسیده را به صورت سلسله‌وار منتشر می‌کند.

دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، با اشاره به اینکه باید زبان و کلام دانشجو را شنید، گفته بود که «از دانشجویان درخواست دارم در نشریات خود عملکرد یک ساله من و دانشگاه آزاد را مورد نقد و بررسی قرار دهند. از دانشجویان می‌خواهم در نشریات خود، ویژه‌نامه‌هایی در نقد عملکرد من منتشر کنند و شخصا از نقدهای برتر دانشجویان تقدیر خواهم کرد.»

در همین راستا، باشگاه خبرنگاران دانشجویی اعلام آمادگی می‌کند تا نقد و نظرهای دانشجویان را از طریق آدرس الکترونیکی naghdeazaduni@gmail.com دریافت کرده و به نام نویسندگان آن روی خروجی خود منتشر کند. پر واضح است که محتوای این نقدها مورد تایید ایسکانیوز نیست.

***

سید علی نورحسینی - عضو برتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی: «با سلام. من فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد در تمام مقاطع تحصیلی هستم. افتخارات زیادی از جمله پژوهشگر برتر استان گیلان و شمال کشور در کارنامه خود دارم و رزومه علمی قابل قبولی دارم. اما متأسفانه هنوز فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد بر اساس امتیاز دانشگاه آزاد با ذکر کیفیت پایین ارزیابی می‌شوند.

چند سالی است برای جذب هیئت علمی دلیل دعوت نکردن به مصاحبه کیفیت دانشگاه محل تحصیل بیان می‌شود؛ و تلفنی و حضوری نیز به من گفته‌اند دانشگاه آزاد در سه مقطع و حتی دو مقطع را اصلاً در بخشنامه‌ها نمی‌توانیم دعوت به مصاحبه کنیم. چرا دانشگاه آزاد در برخی موارد مورد قبول وزارت علوم، سایر دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی و … حتی براساس بخشنامه‌ها نیست؟ مگر دانشگاه آزاد مورد تأیید وزارت علوم نیست؟ چرا تا کنون فکری به حال این موضوع نشده‌است؟»

کد خبر: 1058264

وب گردی

وب گردی