مرگ سالیانه 160هزار نفر بر اثر آلودگی هوا

پیش‌بینی بنیاد قلب انگلستان حاکی از این است که در سال‌های آینده مرگ و میر سالیانه ناشی از آلودگی هوا تا 160هزار نفر نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بنیاد قلب انگلستان (BHF) پیش بینی می کند که تعداد 11 هزار مرگ و میر سالیانه مربوط به ذرات معلق در هوا رو به افزایش خواهد بود.

موسسه بنیاد قلب انگلستان هشدار داد که ممکن است بیش از 160 هزار نفر طی یک دهه آینده در اثر سکته مغزی و قلبی ناشی از آلودگی هوا جان خود را از دست بدهند که معادل بیش از 40 مورد مرگ و میر در اثر بیماری قلبی و عروقی در روز است.

بنیاد قلب انگلیس (BHF) که این آمار را جمع آوری کرده، اعلام کرد که در حال حاضر 11 هزار کشته در سال ناشی از آلودگی تخمین زده می شود؛ اما با افزایش جمعیت این مورد نیز افزایش خواهد یافت.

این کشور می خواهد دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد آلودگی هوا را تصویب و آنها را تا سال 2030 عملی کند.

محدودیت های فعلی اتحادیه اروپا برای آلودگی ذرات ریز ((PM2.5 به اندازهمیانگین سالیانه 25 میکروگرم در متر مکعب است؛ اما محدودیت های WHO برابر با میانگین 10 میکروگرم در متر مکعب برای هر سال محاسبه می شود.

بنیاد قلب انگلیس اعلام کرد که ذرات معلق می توانند تأثیر جدی بر سلامتی قلب داشته باشند؛ خطر حمله و سکته مغزی را افزایش داده و مشکلات سلامتی موجود را بدتر کنند.

«جیکوب وست» مدیر اجرایی نوآوری مراقبت‌های بهداشتی در BHF، گفت: «هر روز میلیون‌ها نفر در سراسر کشور ذرات سمی را استنشاق می‌کنند که خطر سکته قلبی و مغزی را بالا می برد و ما به اندازه کافی برای مقابله با این تهدید برای جامعه کاری نکرده ایم.»

وست اعلام کرد: باید اطمینان حاصل کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی و کیفیت هوا محکم و دقیق تر به تصویب برسند تا از سلامت ملت به عنوان یک فوریت محافظت شود. قوانین هوای پاک در دهه 50 و 1960 و اخیراً ممنوعیت استعمال سیگار در اماکن عمومی نشان دهنده اقدامات دولت برای بهبود هوای تنفسی ما است.

در ژوئیه سال 2019، وزارت محیط زیست و امور روستایی، مطالعه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد اجرای دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی در مورد آلودگی هوا تا سال 2030 در بیشتر مناطق انگلستان از لحاظ فنی امکان پذیر بوده است.

وزیر امور محیط زیست انگلستان نیز اعلام کرد که همه ما تأثیر آلودگی هوا بر جوامع اطراف را می دانیم؛ به همین دلیل دولت در حال افزایش سرعت و اقدام فوری برای بهبود کیفیت هوا است.

محیط زیست این کشور در کنار استراتژی هوای پاک، لایحه‌ای شامل تعهد به یک هدف قانونی الزام آور در مورد ذرات ریز که بر زندگی میلیون‌ها انسان تاثیر می گذارد را نیز در دستور کار خود دارد.

آلودگی هوا منجر به مرگ حدود 40 هزار بزرگسال و 4 کودک از هر 10 فرد مدرسه‌ای در جوامع با آلودگی بالا می‌شود؛ بنابراین واضح است که مقابله با آلودگی باید در دستور کار فوری جوامع قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058268

وب گردی

وب گردی