تکلیف بخشنامه ۶۲۹۳۲ کمیسیون موارد خاص چه شد؟

چرا جلوی رفتارهای سلیقه ای و تفسیرهای شفاهی گرفته نمی‌شود؟ متن تبصره ۳ ماده ۲۳ شیوه نامه اجرایی کارشناسی ارشد، و بخشنامه ۶۲۹۳۲ (تفسیر تبصره ۳ ماده ۲۳) مشخص است. بر روی تفسیر مکتوب، تفسیر شفاهی نانوشته گذاشته‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، در پی فراخوان دکتر محمدمهدی طهرانچی برای نقد مدیریت یکساله او بر بزرگترین دانشگاه کشور، باشگاه خبرنگاران دانشجویی نقدهای رسیده را به صورت سلسله‌وار منتشر می‌کند.

دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، با اشاره به اینکه باید زبان و کلام دانشجو را شنید، گفته بود که «از دانشجویان درخواست دارم در نشریات خود عملکرد یک ساله من و دانشگاه آزاد را مورد نقد و بررسی قرار دهند. از دانشجویان می‌خواهم در نشریات خود، ویژه‌نامه‌هایی در نقد عملکرد من منتشر کنند و شخصا از نقدهای برتر دانشجویان تقدیر خواهم کرد.»

در همین راستا، باشگاه خبرنگاران دانشجویی اعلام آمادگی می‌کند تا نقد و نظرهای دانشجویان را از طریق آدرس الکترونیکی naghdeazaduni@gmail.com دریافت کرده و به نام نویسندگان آن روی خروجی خود منتشر کند. پر واضح است که محتوای این نقدها مورد تایید ایسکانیوز نیست.

***

محمدرضا توحیدی‌پور - دانشجوی ارشد عمران واحد علوم و تحقیقات: «واحد علوم و تحقیقات تهران پس از طی مراحل قانونی، به استناد تبصره ۳ ماده ۲۳ شیوه نامه اجرایی کارشناسی ارشد اقدام به موافقت و اعلام اسامی ۲۲ نفر از دانشجویان ورودی ۹۴ و ۹۵ برای تبدیل شیوه آموزش محور به سازمان مرکزی کرده‌است، تا موضوع طبق بخشنامه ۶۲۹۳۲ در کمیسیون موارد خاص سازمان مرکزی طرح و تصمیم‌گیری نهایی صورت پذیرد.

متأسفانه نامه‌های مذکور در دفاتر زیرمجموعه معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی راکد مانده‌اند؛ و برخی از مدیران معتقدند که تنها موارد پزشکی، مورد خاص محسوب می‌شوند؛ و اینکه در واحد علوم و تحقیقات تناسب بین تعداد دانشجو و تعداد اعضای هیئت علمی رعایت نشده و با داشتن ۴ عضو هیئت علمی طی سالهای ۹۳ تا ۹۵ در مجموع ۳۸۴ دانشجو در رشته مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت ثبت نام شده‌اند، و ۲۲ نفر از این دانشجویان بین ۱٫۵ تا ۲٫۵ سال است بدون استاد راهنما باقی مانده‌اند، مورد خاص محسوب نمی‌شود؛ و تا این لحظه از طرح موضوع در کمیسیون موارد خاص سازمان مرکزی خودداری کرده‌اند.

و شفاهاً توصیه می‌کنند که گذشته و زمان از دست رفته را فراموش کنید و به نرخ روز شهریه بدهید و فرض کنید روز اولی است که پایان‌نامه گرفته‌اید و بروید آن را انجام دهید. اینکه عمر، وقت و هزینه پرداختی شما از بین رفته‌است مربوط دوره مدیریت قبلی است و به ما مربوط نیست، واحد باید زودتر از اینها برای شما فکری می‌کرد.

بر اساس شرح فوق، نقد اصلی به عملکرد آقای طهرانچی:

۱- چرا آقای دکتر طهرانچی بر عملکرد معاونان خود نظارتی ندارند و جلوی رفتارهای سلیقه ای و تفسیرهای شفاهی گرفته نمی‌شود؟ متن تبصره ۳ ماده ۲۳ شیوه نامه اجرایی کارشناسی ارشد، و بخشنامه ۶۲۹۳۲ (تفسیر تبصره ۳ ماده ۲۳) مشخص است. بر روی تفسیر مکتوب، تفسیر شفاهی نانوشته گذاشته‌اند.

۲- چرا مدیران دانشگاه آزاد مسئولیت مشکلات به جا مانده از گذشته را بر عهده نمی‌گیرند و علیرغم وجود راه حل قانونی برای حل مشکلات، سعی در تطویل مدت رسیدگی و بی‌نتیجه ماندن موضوعات می‌کنند؟

۳- چرا به مدیران دانشگاه آزاد اطلاع‌رسانی کامل دربارهٔ مقررات نمی‌شود و ایشان بدون مطالعه و اطلاع از شیوه آموزش محور در دانشگاه‌های معتبر دنیا که تخت عناوین «Non thesis master, course based master, professional master» وجود دارد، قضاو‌ت‌ها و ذهنیت‌های نادرستی از شیوه آموزش محور در مقطع کارشناسی ارشد دارند؟

در صورتی که نیاز باشد آمادگی لازم جهت مواجهه با مدیران سازمان مرکزی و طرح کامل موارد و قضاوت منصفانه را دارم.

با تشکر
توحیدی پور
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران واحد علوم و تحقیقات»

کد خبر: 1058278

وب گردی

وب گردی