اولین ربات‌های زنده تولید شدند

دانشمندان اولین ربات‌های زنده‌ را تولید کردند که امید می‌رود در جهت بهبود بیماری‌ها در بدن انسان و مواردی دیگر از آنها استفاده شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اختراع اولین ربات‌های زنده جهان جهشی بزرگ به سمت درمان بیماری‌هایی است که برای انسان قابل دسترسی نیستند.

این ربات که «xenobots» نام دارد با استفاده از سلول‌های بنیادی از جنین های قورباغه ساخته شده و به گونه ای طراحی شده اند که می‌تواند در زمینه‌های پزشکی و تحقیقات زیر آب مورد استفاده قرار گیرند.

رنگ سبز پوست قورباغه و قرمز سلول‌های عضله قلب را نشان می دهد

امید است که ربات‌های به عرض میلی متر بتوانند در بدن انسان حرکت کرده و خود را به مناطق خاصی که به درمان احتیاج دارند برسانند و همچنین از آنها برای جمع آوری میکرو پلاستیک در اقیانوس استفاده شود.

یکی از ویژگی های بالقوه آن‌‌ها توانایی بهبودی زخم است. تیمی که روی این ربات کار کرده معتقد است که آن به لطف بافت‌های بیولوژیکی پیشرفت خواهد کرد.

«جوشوا بونگارد» دانشمند و متخصص روباتیک توضیح داد که این ربات‌ها ماشین‌های زنده جدید، ارگانیسم زنده و قابل برنامه ریزی هستند.

«مایکل لوین» از دستیاران این تحقیق گفت:« این ربات ها 100درصد از DNA قورباغه هستند اما حیوان قورباغه نیستند.»

قورباغه پنجه‌دار آفریقایی که از سلول‌های بنیادی آن استفاده شد

این سلول‌های قورباغه می‌توانند با هم هماهنگ شوند تا اشکال جالب زنده ایجاد کنند که از آناتومی پیش فرض آنها کاملا متفاوت است.

یافته‌های این تحقیقدر ژورنال«Proceedings of the National Academy of Science» منتشر شده است.

این گزارش می گوید که این رباتها اثبات وجود راهی برای طراحی ماشینهای کاملاً بیولوژیکی از ابتدا هستند.

*مژگان الیکائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1058281

وب گردی

وب گردی