توسعه دانش قرآنی در شهرک قدس

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و هفتمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی آئین افتتاحیه کلاس های آموزش جامع قرآن با محوریت حفظ با عنوان "بهار دلها" در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد .

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، در مراسم افتتاح کلاس های آموزش جامع قرآن" مهدی قمی" مدیر فرهنگی هنری منطقه 2 شهرداری و مدیر فرهنگسرای ابن سینا با قدردانی از مؤسسه مهد قرآن برای ترویج فرهنگ قرآنی برای همه مخاطبان به ویژه نسل جوان و اظهار خشنودی بابت بهره مندی از ظرفیت های آموزشی علوم قرآنی این مؤسسه در منطقه شهرک قدس گفت:با شدت گرفتن تهاجم فرهنگی، انس با قرآن اصلی ترین عنصر مقابله با تهدید های فکری و فرهنگی جامعه است.
در ادامه مراسم، سید محمود چاوشی مدیر عامل مؤسسه کشوری « مهد قرآن » ضمن پاسداشت یاد و خاطره سردار شهید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی با اشاره به مشارکت و همکاری این موسسه با سازمان ها و نهادها و مراکز فرهنگی و هنری در امر آموزش قرآن برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در امر تربیت حافظان قرآن گفت: آشنایی و انس با قرآن کریم یک فریضه است و این ارتباط معنوی و الهی (انس با قرآن) موجب سازندگی جامعه میشود.
در بخش دیگری از مراسم استاد سید مهدی سیف داور بین المللی قرآن کریم و عضو هیأت علمی مؤسسه مهد قرآن با بیان اینکه هر مقدار در جامعه کار قرآنی انجام وسرمایه گزاری شود موجب پیشرفت و نورانیت فرد و جامعه می شود افزود : سرمایه اصلی انقلاب اسلامی قرآن است و به همین منظور باید با تلاوت قرآن و تفکر و توجه دادن در تعمیق معانی و پیام های آن بکوشیم.

وی با قدردانی از مسئولان مؤسسه مهد قرآن و فرهنگسرای ابن سینا در توسعه فعالیت های آموزشی گفت: توجه دادن نسل جوان به آموزه های قرآنی ( قرائت ، فهم و تفسیر) از جمله راه کارهایی است که می تواند در مشکلات فرهنگی گره گشا باشد.
گفتنی است هم زمان با این مراسم ثبت نام اولین دوره آموزش کلاس های حفظ و مفاهیم قرآن ویژه خانم ها و آقایان از سنین پیش دبستانی تا بزرگسال به صورت حضوری با همکاری کانون فاطمیه مهد قرآن استان تهران در فرهنگسرای ابن سینا آغازشد.
در پایان مراسم از 20 نفر از مربیان و حافظان قرآن عضو کانون فاطمیه (س) با اهداء لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058287

وب گردی

وب گردی