اجتماع بزرگ وحدت دانشگاهیان

اجتماع بزرگ جنبش استادی و دانشگاهیان پایتخت در دفاع از مدافعان وطن، به یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و جان‌باختگان وقایع کرمان و هواپیمای مسافربری در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اجتماع بزرگ جنبش استادی و دانشگاهیان پایتخت در دفاع از مدافعان وطن، به یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و جان‌باختگان وقایع کرمان و هواپیمای مسافربری امروز سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه ۹۸ در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

استادان و دانشجویان حضور پرشوری در این مراسم داشتند و سرمای زمستان مانع از حضور آنها برای زنده نگه داشتن یاد عزیزان وطن نشد.

بعد از قرائت آیاتی چند از قرآن کریم، سعید حدادیان ذاکر اهل بیت (ع) با اشعار و نوحه‌هایی که در وصف شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سروده بود، شور و حال عجیبی به مراسم بخشید. بیت «با قدرت ما، خصم آشنا نیست/ قاسم سلیمانی یکی، دو تا نیست» ولوله‌ای در مراسم به‌پا کرد.

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سخنران ویژه مراسم بود که وقتی وارد مسجد شد، نزدیک به درِ ورودی نشست و اصرارها برای حضور در صف اول نیز بی‌فایده بود. وی در سخنانش تأکید کرد پاسخ نظامی ایران به پایگاه‌های ایالات متحده در عین‌السد، بلوف آمریکایی‌ها را ثابت و قدرت منطقه‌ای نظام جمهوری اسلامی را تثبیت کرد.

در ادامه پدر و مادر امین جبلی، دانشجوی پزشکی و یکی از شهدای سانحه هوایی پشت تریبون آمدند و از مردم خواستند اجازه بهره‌برداری سیاسی و سوءاستفاده را به دشمنان ندهند. مادر شهید جبلی با بغض تعریف کرد که حالات پسرش در روزهای آخر متفاوت شده و به دل مادرش افتاده بود که به‌زودی شهید می‌شود‌.

فتنه‌گر حیا کن، دانشگاه را رها کن

در پایان مراسم، دانشگاهیان از مسجد بیرون آمده و با رد شدن از روی پرچم انگلیس و آمریکا، پرچم انگلیس و عروسک نمادین سفیر انگلیس را به آتش کشیدند. آنها با سر دادن شعار «منافق، فتنه‌گر حیا کن/ دانشگاه را رها کن» به راه افتادند.

در ادامه عده‌ای با سر دادن شعارهای هنجارشکنانه سعی در ایجاد اختلال و آشوب داشتند که با دخالت حراست دانشگاه، متفرق شدند.

یکی از استادان حاضر در مراسم با تأکید بر لزوم حفظ امنیت و اتحاد بین تمام آحاد جامعه، به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: نباید اجازه دهیم دشمن، حادثه‌ای که برای مسافران هواپیمای اوکراینی رخ داد را به دستاویزی برای ضربه دوباره به نظام و انشقاق بین اقشار مردم تبدیل کند. ما هم مثل تمام مردم از شهادت هموطنان‌مان غمگین هستیم؛ اما نباید مسائل را با همدیگر قاطی کرد.

استاد دیگری از دانشگاه تهران، دانشجویان را به آرامش دعوت کرد و گفت: دانشجویان، تأثیرگذارترین و در عین حال احساساتی‌ترین اقشار جامعه هستند، به‌همین دلیل گاهی تحت تأثیر پروژه‌های نفوذ دشمن، بازی می‌خورند. وقتی به‌صورت رسمی اعلام شده هواپیما به اشتباه مورد هدف قرار گرفته و مقام‌های مسئول هم عذرخواهی رسمی انجام داده‌اند، چرا باز هم جو را متشنج می‌کنند؟

یکی از دانشجویان نیز با اظهار تأسف از درگذشت افرادی که مانند او دانشجو بوده و با هزار امید و آرزو برای آینده برنامه داشتند، گفت: واقعاً حیف شد، چندده نخبه در این حادثه به شهادت رسیدند. حسرت دیگرم این است که بعد از شهادت سردار سلیمانی، وفاق عجیبی بین مردم ایجاد شده بود و حتی مخالفان نظام با موافقان همصدا شدند و مقابل آمریکا ایستادند؛ اما سانحه هواپیما، شکاف عمیقی به‌وجود آورده و متأسفانه در این بین دانشگاه و دانشجو قربانی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058314

وب گردی

وب گردی