جشنواره‌ها جریان ساز نبودند/ برخی امید را از مردم دور کردند

دبیردبیر بخش فیلم کوتاه جشنواره ققنوس گفت: زمانی که امید دور می شود ساخت فیلم‌های امید دهنده سخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امین جواهری دبیر بخش فیلم کوتاه جشنواره ققنونس در پنجمین جشنواره هنری دانشجویی گفت: بدانیم که جشنواره تاثیر مستقیمی بر جامعه بگذارد و هدف آن فقط تندیس دادن باشد به هیچ دردی نخواهد خورد. بلکه باید جریان ساز باشد. سال‌های اخیر جشنواره‌ها جریان ساز نبودند و دور همی بود و تبدیل به آفت جامعه شده است.

وی در باره یکی از اهداف جشنواره که امید آفرینی است، اظهار کرد: سینما باید ابزاری برای امید آفرینی باشد. برخی امید را از مردم دور کردند به همین دلیل فیلم ساز، جراتی برای ساختن اثری با مضمون امید ندارد چون این موضوع برای مردم ملموس نیست.

جواهری افزود: زمانی که امید دور می شود ساخت فیلم‌های امید دهنده سخت خواهد شد. در جشنواره ققنوس محورهای مد نظر رهبر معظم انقلاب را اجرایی می‌کنیم.

دبیر بخش فیلم کوتاه جشنواره ققنوس با ابراز گلایه از سلبریتی پروری گفت: ای کاش در جامعه خودمان به جای پرورش سلبریتی، هنرمند پرورش می‌دادیم. سلبریتی کسی است که سوار موج می‌شود اما هنرمند در شرایط بحرانی تسلی دل مردم خواهد شد. سلبریتی پرورش دادیم که بر اساس منافع خود موج سواری کردند.

جواهری با تاکید بر اینکه حامیان مالی برای بخش جوایز معین شده اظهار کرد: برای مردم و به خاطر آن‌ها از چیزی انصراف نمی‌دهیم بلکه با قدرت به کار خود ادامه می‌دهیم. سعی کردیم جدای از جریان سازی حامیان مالی خوبی برای بخش جوایز نیز پیدا کنیم.

جواهری گفت : 270 اثر به جشنواره رسیده که از بین آن‌ها 22 فیلم کوتاه،10 فیلم مستند کوتاه، 5 انیمیشن و 5 نماهنگ انتخاب خواهد شد که در دو روز به اکران عمومی در خواهند آمد. کارگاه سینمایی و سواد رسانه‌ای در مدت ببرقری جشنواره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058324

وب گردی

وب گردی