اندیشکده راهبردی پدافند غیرعامل از سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور صیانت می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: اندیشکده راهبردی پدافند غیرعامل تهدیدات سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور را شناسایی و از این سرمایه‌ها صیانت می‌کند.

حمیدرضا خالدی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در تولید مفاهیم و برنامه‌های راهبردی کشور اظهار کرد: تعامل بین دانشگاه و نخبگان با عوامل اجرایی کشور یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشگاه است. اندیشه‌ورزی دانشگاه‌ها از نکاتی است که مقام معظم رهبری نیز در سال‌های اخیر تأکید بسیاری به آن داشته‌اند.

وی افزود: نخبگان دانشگاهی باید در راستای منویات رهبری مبنی بر اندیشه‌ورزی در حوزه مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و فناوری وارد تحقیقات میدانی شده و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی خود برای حل چالش‌های کشور ارائه بدهند تا به‌عنوان نقشه راه مورد استفاده بازوهای اجرایی کشور قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال بیان کرد: باتوجه به اینکه این واحد دانشگاهی در حوزه پدافند غیرعامل یکی از زمینه‌های راهبردی و استراتژیک مأموریت گرفته و درحال فعالیت است. پدافند غیرعامل یکی از حوزه‌های ساری و جاری در امور فنی و مدیریتی است که به عنوان یک اصل اساسی در سخنان مقام معظم رهبری نیز مطرح می‌شود.

خالدی درباره راه‌اندازی اندیشکده راهبردی پدافند غیرعامل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، گفت: این اندیشکده در حوزه فرهنگی و اجتماعی تأسیس شده که در آینده حوزه‌های مختلف فناوری، زیرساختی و مهندسی نیز به محورهای آن اضافه خواهد شد. شناسایی سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور مهم‌ترین اولویت این اندیشکده به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تهدیداتی که امروز سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور در معرض آن قرار گرفته است در این اندیشکده بررسی می‌شود و روش‌های حفاظت و فراهم‌سازی مصونیت این سرمایه‌ها در قالب سندهای عملیاتی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با اشاره به لزوم مقابله و مواجهه به‌هنگام با نقشه‌های پیچیده دشمن خاطرنشان کرد: اندیشکده راهبردی پدافند غیرعامل حافظ سرمایه‌های غنی فرهنگی و اجتماعی کشور گام برمی‌دارد و قدرت و اقتدار نرم نظام را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058329

وب گردی

وب گردی