ایران و بلاروس پروژه‌های تحقیقاتی مشترک انجام می‌دهند

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی در دیدار با سفیر جدید کشورمان در بلاروس، بر ضرورت همکاری پارک‌های علم و فناوری دو کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی وزارت علوم، حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی در دیدار با سعید یاری سفیر جدید کشورمان در بلاروس، بر ضرورت همکاری پارک‌های علم و فناوری دو کشور و لزوم انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک تأکید کرد.

در این دیدار، سالار آملی با اشاره بر سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه همکاری با کشور بلاروس بر تقویت هر چه بیشتر کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی، برگزاری نشست روسای دانشگا‌ه‌های برتر دو کشور، همکاری پارک‌های علم و فناوری دو کشور از طریق مشارکت و جایابی شرکت‌های دانش‌بنیان بلاروسی در کشورمان و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در بلاروس، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و همچنین امکان تاسیس گروه، دانشکده یا دانشگاه مشترک مابین دو کشور تاکید کرد.

همچنین در ادامه طرفین بر گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های علمی و فناوری فیمابین دو کشور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه‌های دانش‌بنیان تاکید کردند.
در ادامه گزارشی از وضعیت برگزاری ششمین کمیسیون مشترک همکاری‌ها در زمینه آموزش عالی، علم و فناوری مابین کشورمان و جمهوری بلاروس ارائه گردید و مقرر شد تمهیدات لازم برای برگزاری هفتمین نشست این کمیسیون تا نیمه اول سال آتی فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058336

وب گردی

وب گردی