برگزاری مسابقه ایده‌های برتر در بخش گیاهان دارویی و فناوری نانو در کشاورزی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری مسابقه ایده‌های برتر در بخش گیاهان دارویی و فناوری نانو در کشاورزی خبر داد.

اسحاق رسولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مسابقه ایده‌های برتر در بخش گیاهان دارویی گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در رویکرد جدید خود فعالیت‌هایی در سطح استانی و یک سری فعالیت‌ها نیز در سطح ملی و کشوری انجام می‌دهد. این مسابقه توسط باشگاه برگزار شده و برنامه‌ریزی آن در حال انجام است.

او با اشاره به انتخاب این واحد به‌عنوان متولی مسابقات ملی گیاهان دارویی و فناوری نانو در کشاورزی توضیح داد: در چند ماه گذشته میزبان اکثر مسئولان مطرح در حوزه گیاهان دارویی بوده‌ایم و ارتباطات لازم نیز با بسیاری از سازمان‌ها در این خصوص انجام شده و برنامه‌های خوبی تدوین شده است؛ با توجه به استقرار واحدهای فناور در مرکز رشد اردبیل و با برگزاری مسابقات علمی در زمینه گیاهان دارویی به دنبال این هستیم که به واحد پیشرو در این زمینه تبدیل شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با بیان این که استان اردبیل در زمینه گیاهان دارویی فعالیت‌های خوبی دارد اضافه کرد: مرکز تحقیقات گیاه دارویی و واحدهای رشد و فناور گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مستقر است و 21 محصول میکس گیاهان دارویی در این مرکز رشد تولید شده است. مجموعه این فعالیت ها باعث شد که استان اردبیل عهده دار برگزاری این مسابقه شود.

او با تاکید بر این که استراتژی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با استراتژی واحد اردبیل همسو است، اظهار کرد: هر دانشگاه باید مسئله‌گرا و کار‌آفرین باشد؛ بنابراین باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان می‌تواند منبع تغذیه مناسبی برای دانشگاه باشد.

رسولی در خصوص حمایت از دانشجویانی که در این مسابقه به عنوان ذهن برتر انتخاب می‌شوند، گفت: پس از برگزاری جشنواره‌ها در این خصوص، ایده‌های برتر در مراکز رشد ما ورود کرده و تبدیل به شرکت‌های دانش‌بنیان خواهند شد. یعنی روال کار باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این خواهد بود که ایده‌پردازی و ایده‌های برتر را شناسایی کرده و استارتاپ ها و جشنواره‌هایی در این خصوص برگزار کند. خروجی این جشنواره‌ها در واحدهای رشد و فناور خواهند آمد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در پایان گفت: در حال حاضر یکی از واحدهای رشدمان شروع به کار کرده و پیچ صنعتی تولید می‌کند که در زمینه مهندسی پزشکی کاربرد دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058357

وب گردی

وب گردی