تیم پزشکی دانشگاه آزاد به مناطق سیل زده اعزام می‌شود/ ارسال آب معدنی به شهرستان دلگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: تیم پزشکی سلامت ما از منطقه چابهار و ایرانشهر، آمادگی اعزام به منطقه را دارد که بعد از بررسی شرایط به مناطقی که آسیب بیشتری دیدند اعزام خواهند شد.

سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین اقدامات این واحد دانشگاهی در خدمات‌‌‌‌رسانی به مناطق سیل‌‌‌زده گفت: در حال حاضر، لوازم و اقلام ضروری که شامل کنسرو، آب معدنی، پتو و برنج می‌‌شود را آماده کردیم تا در بین مناطق سیل‌‌زده استان که با آسیب بیشتری مواجه شدند توزیع کنیم. مناطق سیل‌‌زده صعب‌‌‌العبور است و با کامیون و ماشین‌‌‌های خاص کمک‌‌‌‌های لازم ارسال شده است.

وی تشریح کرد: به مناطق شمالی استان هم اعلام آمادگی کردیم تا گروه‌‌‌‌‌‌‌‌های امدادرسانی از دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان به نقاط مختلف در قالب گروه‌‌‌‌های پزشکی و دیگر نیروهای جهادی و بسیج وارد عمل شوند. واحدهایی هم در بسیاری از نقاط محروم استان داریم که اولین نیروهای امدادی در کمک‌‌‌رسانی به مردم این منطقه همین دانشجویان ساکن در این نقاط بودند که در مراحل اولیه بروز سیل در قالب گروه‌‌‌‌‌‌های جهادی و بسیج به مردم کمک‌‌‌‌رسانی داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به بسته بودن راه‌‌‌‌ها در امدادرسانی به مردم سیل‌‌‌زده در این مناطق، نیروهای جهادی ما همپای نیروهای مسلح حاضر در منطقه، نقش بسزایی در کمک‌‌‌‌رسانی به مردم این مناطق داشتند.

میر تاکید کرد: در حال حاضر، تیم پزشکی سلامت ما از منطقه چابهار و ایرانشهر، آمادگی اعزام به نقاط سیل‌‌‌زده را دارد که بعد از بررسی شرایط منطقه به نقاطی که آسیب بیشتری دیدند اعزام خواهند شد. بیشتر آسیب‌‌‌‌‌ها از سیل را شهرهای پیرامون چابهار دیدند و بسیاری از بخش‌‌‌ها، محصولات کشاورزی و دام‌‌‌‌های خود را از دست دادند و خسارت بسیاری به مردم این مناطق وارد شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان درباره عدم خدمات‌‌‌‌رسانی دانشگاه آزاد به بخش دلگان اظهار کرد: در حال حاضر، دلگان جزو قسمت‌‌‌هایی است که آسیب کمتری از سیل دیده و تنها مشکل این شهر تامین آب شرب بوده اما امروز یکسری اقلام ضروری چون آب معدنی را به این منطقه فرستادیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058361

وب گردی

وب گردی