الکل کشنده‌تر از سرطان است

بررسی‌ها نشان می دهد که همزمان با پیشرفت‌های اساسی در مورد بیماری سرطان، الکل در حال پیشی گرفتن از این بیماری در مورد مرگ و میر آمریکایی‌ها است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، انجمن سرطان آمریکا گزارش داد که میزان مرگ و میر در ایالات متحده بر اثر ابتلا به سرطان در سال 2018 به میزان 2.2درصد کاهش یافته و میزان مرگ و میر ناشی از سرطان از سال 1991 تا 2018 به طور پیوسته با حدود 30 درصد کاهش مواجه بوده است.

بیشتر این کاهش، ناشی از سرطان ریه است، زیرا اکنون تعداد کمتری از آمریکایی ها سیگار می کشند. کارشناسان گفتند که بهبود کلی توسط ترکیبی از عواملی مانند تشخیص بهتر و دقیق تر در درمان با اشعه و در دسترس بودن آزمایش ژنتیکی جدید انجام شده که انکولوژیست‌ها می‌توانند روش‌های درمانی بهتری را برای بیماران خاص اتخاذ کنند.

درمان‌های جدید ایمونوتراپی در حال استفاده گسترده تر هستند و امیدها را برای بهبود افراد به‌وجود می‌آورند.

اما بازوی انستیتوی ملی بهداشت در مورد سوء مصرف الکل گزارش داد که مرگ و میر ناشی از الکل و بیماری‌های مرتبط با آن مانند «سیروز کبدی» در طی سال های 1999 تا 2017 دو برابر شده و از حدود 36 هزار به 73 هزار نفر رسیده است.

با این که مصرف الکل هنوز هم مردان را بیشتر از زنان می‌کشد؛ میزان مصرف در بین زنان بیشتر شده که بیشتر در بین افراد میانسال رشد دارد.

در سال 2017 تعداد 73 هزار نفر بر اثر مصرف الکل جان خود را از دست دادند که این مقدار از 70 هزار نفری که بر اثر سوء مصرف دارو مردند 3 هزار نفر بیشتر بود.

از دیدی وسیع تر این آمار در حال تغییر، از یک پارادوکس اساسی در آمریکا حکایت داشته و نشان می دهد که پیشرفت در بسیاری از جبهه ها در حال گسترش و همزمان امیدواری در حال کاهش است.

نکته قابل تذکر اینجاست که الکل و مواد در کنار هم باعث مرگ تقریباً 10 هزار آمریکایی در هر ماه می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058364

وب گردی

وب گردی