ضرورت تشکیل شبکه‌ انجمن‌های فعال دانش‌آموزان با اختلال اوتیسم

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر ضرورت ایجاد شبکه‌های انجمن‌های فعال در حوزه دانش‌آموزان با اختلال طیف اوتیسم تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید‌جواد حسینی در جلسه مشترک انجمن اوتیسم و تعدادی از والدین دانش‌آموزان با اختلال طیف اوتیسم، گفت: سیاست سازمان آموزش و پرورش گسترش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در گروه‌های مختلف نیازهای ویژه به صورت کمی و کیفی است.

وی به دو رویکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و سیاست‌های این سازمان دانش‌بنیان، مشارکت‌محور است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ایجاد کارگروه کاربست مطالعات و طرح‌های ملی و بین‌المللی در استانداردسازی برنامه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سازمان را در راستای سیاست‌های مشارکت‌محوری دانست و گفت: این کارگروه از صاحب‌نظران حوزه آموزش و پرورش استثنایی، مدیرانی که در این حوزه تجارب ارزنده‌ای دارند و برخی از اولیا و معلمان مجرب تشکیل می‌شود که در این رویکرد انجمن‌ها و تشکل‌ها نیز برای سازمان یک فرصت محسوب می‌شوند.

حسینی بر ایجاد شبکه‌های انجمن‌های فعال در حوزه دانش‌آموزان با اختلال طیف اوتیسم تاکید کرد و گفت: با ایجاد حلقه‌های کیفیت‌بخشی می‌توانیم برای هم‌افزایی در ارائه خدمات موثر به دانش‌آموزان این طیف فعالیت کنیم.

سیدجواد حسینی متناسب‌سازی در همه فرآیندهای ذینفع در بهبود کیفیت آموزش و پرورش را زمینه‌ساز گسترش آموزش و پرورش فراگیر دانست و افزود: در این زمینه متناسب‌سازی فضا و تجهیزات، نیروی انسانی و سایر مولفه‌های تاثیرگذار در آموزش و پرورش در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد.

در این جلسه نمایندگان انجمن اوتیسم نکات و مسائلی را درباره پوشش تحصیلی دانش‌آموزان با اختلال طیف اوتیسم و تشکیل جلسات مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی با انجمن‌های اوتیسم مطرح کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058379

وب گردی

وب گردی