انجام معاینه فنی یک میلیون و ٤٠٠ هزار خودرو در تهران

سرپرست ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از انجام معاینه فنی یک میلیون و٤٠٠ هزار خودرو از ابتدای سال تاکنون در پایتخت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،حسین مقدم درباره میزان مراجعه شهروندان تهرانی به مراکز معاینه فنی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیون٤٠٠ هزار خودرو برای انجام معاینه فنی به مراکز مراجعه کردند که از این تعداد، 992 هزار دستگاه مربوط به مراجعه اول است.

وی با بیان اینکه ٣٨ درصد از خودروها در مراجعه اول به علت نقص فنی مردود شده‌اند و پس از رفع ایراد در مراجعات بعدی موفق به اخذ معاینه فنی شدند، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد از مراجعه اول 22 درصد از خودرو در آزمون آلایندگی،7 درصد در آزمون همراستایی چرخ ها، 4 درصد در آزمون کمک فنر، 9 درصد در آزمون ترمز، 16 درصد از عیوب ظاهری مردود شده‌اند.

سرپرست ستاد مرکزى معاینه فنى خودروهاى تهران ادامه داد: در حال حاضر شهر تهران از بضاعت 16 مرکز معاینه فنی ثابت دارای 46 خط و 8 واحد سیار تک خطه معاینه فنی مختص خودروهای سبک و همچنین سه مرکز تک خطه معاینه فنی خودروهای سنگین برخوردار است.

وی گفت: از دوهفته گذشته یکی از واحدهای سیار تک خطه در منطقه 10 مستقر شده و واحدهای سیار با هدف کاهش سفر و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان مناطقی که فاقد خدمات معاینه فنی در آن منطقه هستند ایجاد و راه اندازی شده است و جابجایی و استقرار این واحدها بنا بر درخواست مناطق و یا سازمان هایی که تعداد خودروی زیادی دارند برنامه ریزی می‌شود.

مقدم گفت: شهروندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری و آدرس مراکز، مدت انتظار و طول صف در مراکز، استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین جهت مراجعه با تعیین وقت قبلی و آخرین اخبار و اطلاعیه های این مجموعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058400

وب گردی

وب گردی