آلمانی ها برنده جنگ جهانی بودند اگر .....

یک گروه تحقیقاتی با استفاده از بازسازی مدل های کامپیوتری نبرد بریتانیا مدعی شد اگر آلمانی ها مرتکب دو خطای فاحش نشده بودند ،می توانستند فاتح این جنگ باشند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک تیم تحقیقاتی وابسته به دانشگاه یورک انگلستان، نبرد بریتانیا که نتیجه آن باعث تغییر مسیر جنگ در جهانی دوم شد را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

این تیم پس از تجزیه و تحلیل این نبرد با استفاده از یک مدل رایانه ای به نام «weighted bootstrapping» و با استفاده از تکنیک های آماری، نتیجه گرفتند که آلمان می توانست در جنگ سال 1940 پیروز شود.

نتایج این تحقیق که در مجله « Daily Mail» منتشر شده، دلایل شکست آلمان در این نبرد که نتیجه آن باعث تغییر مسیر جنگ در جهانی دوم شد، ذکر شده است.

به گفته دانشمندان ، بزرگترین اشتباه نیروی هوایی آلمان تحت رهبری هرمان گورینگ ، آغاز حمله در ماه ژوئیه به جای ژوئن بود.

با توجه به داده های تیم ، آغاز جنگ بریتانیا از طرف آلمان حدود یک ماه پس از سخنرانی وینستون چرچیل نخست وزیر بریتانیا که اعلام کرد "ما ترجیح می دهیم بجنگیم" ، به انگلیس فرصت داد تا آماده شود.

در این مدت بریتانیا توانست نیروهایی را که از بندر دونکرک تخلیه کرده بود دوباره آماده نبرد کند و به این ترتیب آلمان برتری تاکتیکی خود را از دست داد.

به نظر تیم تحقیقاتی دومین علت شکست آلمان، استراتژی نبرد آنها بود. به عقیده تیم تحقیقی اگر آلمان به جای شهر های بریتانیا تاسیسات راداری و فرودگاه های این کشور را هدف قرار می داد می توانست پیروز این نبرد باشد.

مورخان تأکید می کنند که شکست آلمان ها در جنگ هوایی باعث لغو عملیات برنامه ریزی شده آنها برای پیاده سازی نیرو در کشور جزیره ای انگلیس شد.

شکست در این نبرد باعث شد که آلمان در سال 1941 توجه خود را بر روی شوروی متمرکز کند.

نبرد بارباروسا سرانجام در سال 1945 با ورود نیروهای شوروی به برلین خاتمه یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058404

وب گردی

وب گردی